professioneel of amateur...
het is de plaat die telt...
eigenlijk vind ik het best wel rottig om te zeggen, maar een tijdje terug, kreeg ik trouwfoto´s te zien, van een collegaatje, gemaakt door een professioneel fotograaf, en die waren te erg voor woorden..
nadat ze wat foto´s van mij gezien had, heeft ze me uitgenodigd voor het volgende hindoe-feest (ja, ze zijn van india) om fotootjes te trekken.. (en ik kan nog lekker mee-eten ook,

...
wat ze kreeg voor dat enorme bedrag, van die ´pro´-fotograaf was een lullig cd-rommetje, met onbewerkte, onscherpe en lullige foto´s, gemaakt met een 5dmkII...
ik zal niet snel de plaats innemen van een beroeps, want die moeten hun geld verdienen, in tegenstelling tot ´ikke, de hobbyist´ maar dit was echt waardeloos van die vent..dat een beroeps zo´n belangrijke dag, zo enorm kan ´verkloten´, vind ik echt erg.. zeker voor dat bedrag..
het minste wat je kunt doen, is toch je uiterste best zeker??
anyway, ik zie er al naar uit om lekker te gaan eten daar, na de belangrijkste pics getrokken te hebben, en mijn uiterste best te doen, voor toch wat minder dan die ´pro´ , die blijkbaar zijn vak niet verstaat..
ik maak nooit reclame voor mijzelf, want ik vind dat beroeps eerste keus moeten krijgen, maar als je zoiets durft te verkopen voor zo´n hoog bedrag, tsja, dan vraag je er om..
je hebt goede amateurs, goede pro´s, en slechte van beiden..
´professionele look´ vind ik altijd wat vaag..want het zegt niets over wat iemand nu juist wel of niet mooi vindt..
ik ben wel altijd eerlijk tov mensen die voor mijn pics willen betalen.. ik ben de el-lullo hobbyist, en dat zeg ik er ook bij...dan weten ze precies wat ze kunnen verwachten en wat niet..
gelukkig zijn ze tot op heden altijd tevreden geweest... (weet alleen niet of dat nu perse door mij komt, of hun eigen inzicht in wat mooi is of niet, maar goed, klant is koning..

)
regel nummero uno: ga nooit in discussie met je klantjes over wat mooi is of niet..