Martijn,
Probeer eens +3 stap belichting. (0,7 of 1,0) Hoe donkerder het onderwerp tov de achtergrond hoe meer je de + bel. moet gebruiken. Is je onderwerp lichter dan de achtergrond dan - gebruiken. Maar dat moge duidelijk zijn
Ik gebruik eigenlijk standaard met "vlucht foto's" een hoge sluitertijd (800 ste minimaal maar liever nog hoger) Iso wat hoger dan normaal aangezien je bijna geen ruis krijgt in je achtergrond (vaak de lucht). Dan +3 stap standaard bij mij. Tenzij je een zilverreiger aan ziet komen. Dan zou ik hem op 0 laten staan
Misschien heb je er wat aan.
succes.
mvg Jan
PS ik zie net je exif:
Sluitertijd is wel erg hoog voor deze houtduif. Dus die had ik lager gehouden op bv 1/1250ste. Iso kan dan nog naar beneden al gebruik ik iso 400 ook vaak genoeg. Dan had ik geen f9 gekozen denk ik maar f5,6, f7. Op die afstanden doet het volgens mij niet zo heel veel meer die f9. + bel. heb je al gebruikt zie ik. Maar ik denk dat hij wat donker is door de hoge sluitertijd en hoog f getal.
Ik, let wel mijn idee, vind dat als je het f getal lager houdt dat ik meestal meer detaillering krijg. Maar dan gaat het TE technisch voor mij worden

Misschien dat een ander dit kan bevestigen of ik dat goed opgemerkt heb