Er wordt veel gevraagd hoe ik de foto bewerkt heb...face it...de basis is een simpele studiofoto

Ik heb mijn witte achtergrondrol (3,5 meter) flink uitgerold, zeker 7 meter.
Zo'n 3 meter van de witte achtergrond heb ik een tafel geplaatst. Daarop hebben we 30 pakken watten uit elkaar geplukt. Ik heb Ella op de tafel gezet (vond ze prachtig) , vleugeltjes omgedaan en eigenlijk de hele tafel zo bedekt dat er niets meer van te zien was. (sommige plekjes dus wel...die heb ik gekloond) Nina en Anne (de oudste kozen zelf positie) ik heb ze absoluut niet verteld van : doe dit of doe dat...en terwijl ze daar bezig waren heb ik wat foto's genomen.
Deel 1:
De basisfoto. Ik heb dit al vaker gedaan...de foto mag niet te licht zijn, want hij licht door de texture ook nog eens op. Ik hou de basis dus vrij mat.
Dan heb ik in PS de watten verzacht en de kleurtoning aangepast (door met de schuifertjes te spelen.
De foto begint al wat body te krijgen, omdat ik er een zacht vignet overgooi en het midden iets oplicht.
Als laatste is er een texture overheen gegaan waar een diepwarm bruine gloed in zit met een krakkelee laagje (oud vernis achtig) Opacity in PS 55% (texture)
Dat is het eigenlijk.
Toen ik met dit soort foto startte, had ik ze allemaal perfect belicht...met als eindresultaat dat ik alles weer donkerder moest maken. Hoe meer je bewerkt en frutst aan een foto, hoe lelijker hij wordt.
Dus vandaar mijn bescheiden lichtopstelling.
Ik heb nu wel het gevoel dat ik in mijn blote kont sta