Voor iedereen die mee leest. Henry Tv is herkenbaarder voor TS dan S

De lichtmeter doet het ook in P stand, hij doet het alleen niet als je de camera uitzet. In P stand kiest hij namelijk ook met de belichtingsmeter een bepaalde combinatie vast.

TS dat je in M wilt leren schieten is erg goed, maar levert je bakken met foto's die het niet zijn. Als je dat voor lief neemt leer je in mijn ogen beter fotograferen, technisch, dan menigeen ander omdat je steeds meer gaat opslaan wat welke setting doet onder bepaalde omstandigheden. Ik raad het ook iedereen aan die met een flitser gaat werken.

Ik heb het ook gedaan na zeker 20 jaar geen SLR meer gehad te hebben om het weer in de vingers te krijgen. Echter zonder enige voorkennis is het wel heel veel zoeken en vragen.
Ik raad je aan om in Av, te schieten, en het histogram altijd te gebruiken en dan eventueel met de belichtings compensatie wat te plussen, en bijna nooit te minnen. Dat wil ik je nog wel eens uit leggen.
Maar je MOET wel het boek van John Freeman kopen! Waarom, omdat daar ook aan de hand van voorbeelden uitgelegd wordt hoe een DSLR licht vastlegt, en dat het middelste streepje niet goed is maar gemiddeld

Zonder dat boek of bv een cursus van Wolvesfotografie, of Jeroen de Jong of anderen hier op het forum, kun je je zelf wel tergen in de M stand maar dan is de kans groot dat je stopt.
In het betreffende boek van John Freeman, leer je ook veel meer over licht en lichtmeting en juist belichten ipv gemiddeld belichten wat Tv, Av ed op jou camera doet.

En dan is het toch prettiger om in Av te schieten en af en toe in M om jezelf bijvoorbeeld een opdracht te geven om er iets van te leren.