Het is 22 jul 2025 16:43

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Auteur nikon d2x
 nikon d2x
BerichtGeplaatst: 09 jan 2011 23:20 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
dus de nikon D2x met duurdere lenzen henry?

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 nikon d2x
BerichtGeplaatst: 09 jan 2011 23:21 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
duckie schreef:
Ik kan me toch echt ritten herinneren met leopards waarbij geen compact het zou overleven.

compact stop je toch in je binnenzak? pleur je dslr maar es op de bodem van een leopard, over ruw terrein, dat overleeft ie ook niet.. :D

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 nikon d2x
BerichtGeplaatst: 09 jan 2011 23:24 
Lid
Fotografie

ik weet niet of deze en gene die wikileaks-video gezien hebben, waarbij enkele fotografen beschoten werden door een apache, doordat de lange teletoeters aangezien werden voor rpg´s of machinegeweren.. daar moet je toch echt niet aan denken toch?

niet voor de faint-hearted, maar dit is wel de bittere waarheid.. :(

http://www.youtube.com/watch?v=5rXPrfnU3G0

normaal gesproken hou ik wel van een lachertje, maar als je ziet, hoe je met een dslr al snel voor een ´target´ gezien wordt, dan maak je geen schijn van kans..zeker niet in dit soort gebieden..en op de video lijkt het idd dat de fotograaf een rpg oid in zijn hand vasthoudt, als hij om de hoek van de muur heenkijkt met zijn tele erop.... :nee

nikon d2x
BerichtGeplaatst: 09 jan 2011 23:41 
Lid
Fotografie

hahaha ja best heftig,maar ook wel weer spannend!
dit soort situaties komen gelukkig niet al te vaak voor!

nikon d2x
BerichtGeplaatst: 09 jan 2011 23:47 
Lid
Fotografie

De duurdere lenzen die zoomen/bewegen in een afgesloten behuizing ( :blush ik ga hier wel van zoomlenzen uit). De goedkopere zoomlenzen worden bij het inzoomen groter, waarmee ook envoudig stof de lens in kan komen. Misschien zijn om die reden prime lenzen een nog betere optie.... en natuurlijk een schoonmaaksetje, maar daar kan Duckie wer alles over vertellen. Hij heeft zo'n beetje "alles" op dat gebied gekocht ;)

Laatst bijgewerkt door Henry op 09 jan 2011 23:54, in totaal 1 keer bewerkt.

nikon d2x
BerichtGeplaatst: 09 jan 2011 23:47 
Lid
Fotografie

Oeps... Een dubbele posting :)

nikon d2x
BerichtGeplaatst: 09 jan 2011 23:58 
Lid
Fotografie

sjinouck schreef:
duckie schreef:
Ik kan me toch echt ritten herinneren met leopards waarbij geen compact het zou overleven.

compact stop je toch in je binnenzak? pleur je dslr maar es op de bodem van een leopard, over ruw terrein, dat overleeft ie ook niet.. :D

Jij hebt duidelijk nog nooit met 60 km/h in een geschutskoepel gestaan :) Afgezien van de bewegingen, zand komt overal bij voertuigen die niet op asfalt rijden. En gelukkig heb ik nog nooit onder echt vuur gelegen, maar dan denk je niet na over hoe je valt als je maar plat op je bek gaat.

En overleven? Je kent toch wel die test van digital rev met de nikon en canon. Daarbij waarom zou de engelse landmacht voor nikon bodies kiezen voor combat photography. Dat zijn gewoon jongens die mee draaien en mee schieten, primair met een 77mm lens maar soms met 5.56mm :)

Laatst bijgewerkt door duckie op 10 jan 2011 00:04, in totaal 1 keer bewerkt.

nikon d2x
BerichtGeplaatst: 10 jan 2011 00:02 
Lid
Fotografie

ik ben met een bushmaster(sterkste voertuig op dit moment tegen bermbommen op een bermbom geklapt,heeft i mooi overleeft.

hier een foto van het voertuig,ik zat bovenluiks
Fotografie

hier ik in het ziekenhuis met alleen mijn camera nog bij me waar ik op gevallen was,zat alleen een deukje in de camera.gelijk gevraagt of ze een foto wilde maken :blush

Fotografie

Laatst bijgewerkt door hillejames op 10 jan 2011 00:28, in totaal 3 keer bewerkt.

nikon d2x
BerichtGeplaatst: 10 jan 2011 00:04 
Lid
Fotografie

Misschien gelijl een waterhuis kopen voor de D2x...

nikon d2x
BerichtGeplaatst: 10 jan 2011 00:06 
Lid
Fotografie

maar die zijn duur!!

nikon d2x
BerichtGeplaatst: 10 jan 2011 00:08 
Lid
Fotografie

Maar beschermen je body wel tegen water... en ik neem aan ook stof.
Het zal er in de woestijn wel niet uit zien, maar aan de andere kant.... :)

nikon d2x
BerichtGeplaatst: 10 jan 2011 00:11 
Lid
Fotografie

Henry schreef:
De duurdere lenzen die zoomen/bewegen in een afgesloten behuizing ( :blush ik ga hier wel van zoomlenzen uit). De goedkopere zoomlenzen worden bij het inzoomen groter, waarmee ook envoudig stof de lens in kan komen. Misschien zijn om die reden prime lenzen een nog betere optie.... en natuurlijk een schoonmaaksetje, maar daar kan Duckie wer alles over vertellen. Hij heeft zo'n beetje "alles" op dat gebied gekocht ;)

Gaffertape, dus dit keer geen ducttape. Thuis heb ik beide. Duct om van alles vast te zetten, gaffer om ook weer los te krijgen zonder lijmresten. Nichiban is een bekend merk gaffertape.

Lijkt erg op dat groen bruine kl ducttape, maar dat laat net als echte ducttape lijm resten achter.

Ik ken een paar jongens die gefotografeerd hebben op de vlasakkers in vollevaart over de tankbaan, en gewoon een probody en op bepaalde plaatsen gewoon gaffertape. En in een stuk over die army fotografen stond exact hetzelfde, verder geen lenzen wisselen buiten de compound.

Dat met Gaffertape werkt ook als je geen echte weathersealing hebt maar wel zonder kata of optech hoes wil werken.

Nichiban 10 euro per rol bij calumet :) DUS GEEN TESA OF DUCTTAPE!

nikon d2x
BerichtGeplaatst: 10 jan 2011 01:13 
Lid
Fotografie

duckie schreef:
sjinouck schreef:
duckie schreef:

Jij hebt duidelijk nog nooit met 60 km/h in een geschutskoepel gestaan :) Afgezien van de bewegingen, zand komt overal bij voertuigen die niet op asfalt rijden. En gelukkig heb ik nog nooit onder echt vuur gelegen, maar dan denk je niet na over hoe je valt als je maar plat op je bek gaat.

En overleven? Je kent toch wel die test van digital rev met de nikon en canon. Daarbij waarom zou de engelse landmacht voor nikon bodies kiezen voor combat photography. Dat zijn gewoon jongens die mee draaien en mee schieten, primair met een 77mm lens maar soms met 5.56mm :)

ik neem aan, dat als je in oorlogsgebied op op uitzending bent, je in eerste instantie bezig bent, met je werk, je veiligheid en die van je comrades, en niet met fotograferen..het shooten gebeurt dus tussendoor, maar het is niet je hoofddoel.. oorlogscorrespondenten komen in eerste instantie voor de pics, maar jan soldaat toch niet zeker? ;) een oorlogsfotograaf komt dus in 1e instantie met een deftig fototoestel aanzetten, terwijl de soldaat in eerste instantie met een wapen over straat loopt..ieder zijn stiel..en als je door defensie gevraagd wordt, om voor hun plaatjes te maken dan kan die d3s er ook nog wel af hoor.. (er is daar al voor een paar miljoen aan materiaal in puin gereden, dus dat lullige d3s-je van een paar mille kan er dan ook nog wel af.. :D )

nikon d2x
BerichtGeplaatst: 10 jan 2011 02:01 
Lid

Mocht je toch nog FF willen, is de D700 wel een optie. Goedkoper dan de D3(s/x). Onlangs is hij zo'n 200 euro in prijs gezakt. Hij heeft de zelfde sensor als de D3, alleen is de body iets kleiner. Deze body heeft wel de nodige sealings. Hij ligt ook erg stevig in de hand.
En qua lenzen moet je toch aan de pro lenzen dan. Die zijn het beste bestand tegen stof, water, zand etc. Probeer je spullen ook zoveel mogelijk in een tas te houden.

nikon d2x
BerichtGeplaatst: 10 jan 2011 12:57 
Lid
Fotografie

oke ga wel langs een fotozaak om hem even te betasten :D
bedankt voor je tip!

nikon d2x
BerichtGeplaatst: 10 jan 2011 13:42 
Lid
Fotografie

werend Henry :)

SLA heb ik ook gedaan of in iets andere benaming :) Ik heb die kogel met P, PM, M en G, Verder ZMV 3x en SLA oude stijl met FALO en FAL met Kijker en met beeldversterker, alles wat nu in uitgebreide vorm in huidige SLA zit alleen zonder Ghilli :) en dat als dienstplichtig officier notabene, maar de schiethoudingen die je daar aangeleerd hebt voor oa pistool kunnen je goed van dienst zijn bij fotograferen zonder IS :)

nikon d2x
BerichtGeplaatst: 10 jan 2011 13:51 
Lid
Fotografie

sjinouck schreef:
ik neem aan, dat als je in oorlogsgebied op op uitzending bent, je in eerste instantie bezig bent, met je werk, je veiligheid en die van je comrades, en niet met fotograferen..het shooten gebeurt dus tussendoor, maar het is niet je hoofddoel..

Klopt maar dan leg je dus al snel je cam weg, en als je al leest dat je een G series kapot krijgt. Dan is de D2x begeerlijker. En misschien wil defensie idd ook aan een D3s meewerken.

Ik heb ook wat APS-C camera's kapot gemaakt door neer te leggen en daarna bij het voertuig afspuiten en onderhoud achteraf kwam er dan nog wel eens een camera naar boven. :)

En mijn primaire voertuig was de Y, en YPR in het voor terrein, als de Tracks er niet constant aflagen, en dan mocht ik met de ROMEO Tank van de bataljons commandant YPRetje spelen :) En de oefen terreinen in nederland zijn echt glad vergeleken bij andere landen :) En lauwersmeer is al 'ruig' gebied :rof en je mag er niet eens hard rijden, want dan trek je de drainage uit de grond. Ik geloof niet dat de huidige voertuigen een rustiger bestaan hebben als ook hun berijders. :)

Maar ik wil heel graag meer zien van Afghanistan ed. :)

nikon d2x
BerichtGeplaatst: 10 jan 2011 13:52 
Lid
Fotografie

gaaf man!komt nog allemaal overheen met wat wij nu hebben behalve het wapen zelf,we hebben de accurasi 7.62 met ghilli
heb je in iedergeval een leukere tijd gehad dan de meeste als dienstplichtige!
een stabiele houding heb ik er wel van over gehouden ja! :up

nikon d2x
BerichtGeplaatst: 10 jan 2011 13:53 
Lid
Fotografie

ik heb net even stiekem gekeken naar een nikon D3...
als je de body los koopt tweedehands kom je ook in een mooi prijsje van 1000euro
en die is beter als d2x toch?

nikon d2x
BerichtGeplaatst: 10 jan 2011 14:00 
Lid
Fotografie

Ik heb dan ook nagedient en mijn mede dienstplichtigen dacht allemaal dat ik beroeps was, ik was namelijk te fanatiek voor een dientsplichtige. :)

Dat was oa de reden dan ik naar 101 Heavy mocht ipv Duitsland :) Maar mijn peloton kreeg geld van de O&O en daarmee kochten we gecaoufleerde amerikaanse pakken ed, en speelden we voor ons bataljon en voor de opleiding OCTD en de Hospikken van Hollandse Rading, oefenvijand. Ik heb wel zo achterlijk veel geschoten, naast het kaderschieten uiteraard.

Bestaat dat nog kaderschieten? Bij ons noemden we dat zo, dat ik als hoofdschiet instructeur met de schiet instructeurs de rest munitie op mochten schieten. Briljant, met een MAG op affuit van een dak van een 4tonner 6 dozen achterelkaar schieten tot er geen verf meer op het dak zat, en met 2 UZI's proberen te schieten als Arnold Schwarzenegger. Alleen raakten we met hoog uit 3 kogels de bovenkant van de zandduin en de resterende kogels gingen er overheen. Hoezo gevaarlijk :)

D3 voor 1000 euro? Kijk wel even hoe ermee is omgegaan. Kent iemand de prijs voor eventueel een nieuwe sluiter bij ROFA ed.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende