Het is 08 sep 2025 20:17

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur wesley in het bos
 wesley in het bos
BerichtGeplaatst: 12 jan 2011 00:06 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
voor dat het ging sneeuwen was ik met de familie in het bos geweest en dat ik nog ff wat foto's weg geklikt van mijn 2jaar oude zoontje wesley

1.
Fotografie
2.
Fotografie
3.
Fotografie
4.
Fotografie
5.
Fotografie
6.
Fotografie

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 wesley in het bos
BerichtGeplaatst: 12 jan 2011 00:15 
Lid
Fotografie

Leuk zoontje...maar de foto's zijn wel meer van het snapshot gehalte als dat er fotografisch veel eer te halen valt...je witbalans verschiet telkens door de schaduw/zon afwisselingen. Scherpte zit niet helemaal lekker, scherptediepte speelt niet lekker mee...composities wat vreemd (kikvors perspectief oa)

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 wesley in het bos
BerichtGeplaatst: 12 jan 2011 00:46 
Lid
Fotografie

persoonlijk vond ik ze nog niet zo heel slecht aangezien ik normaal alleen maar auto's fotografeer. :D

wesley in het bos
BerichtGeplaatst: 12 jan 2011 01:15 
Lid
Fotografie

Vat dit niet verkeerd op, het is maar een mening / constatering... ;) En uiteindelijk plaatsen we in beoordeling om te leren niet? :D

Foto 1:

Onscherp, zowel door beweging onderwerp als camera. Fletse kleuren door de schaduw. Compositie niet erg lekker, centraal en de boom staat te groot in beeld.

Foto 2:

Veel te donker, omdat je camera het streepje zonlicht probeert te overbelichten door de matrix lichtmeting..ga ik vanuit...het directe zonlicht stoort hier.

Foto 3:

Rechterkant van het gezicht volledig uitgebrand, voeten bijna twee keer groter als het hoofd door brandpuntafstand, uitgebrande lucht, vreemde compositie door kikvors perspectief, geen "contact" met model en teveel boom onderin de foto.

Foto 4:

Ik denk de beste van de reeks...spotmeting op het gezicht had gezorgd voor een betere belichting, ne verstoort de lichtstrook achter de lichtmeting van het geheel. Witbalans lijkt ook niet helemaal lekker, door de schaduw.

Foto 5:

De boom achter je zoon is scherp en niet je zoon zelf., shirt uitgebrand, takje voor de arm, takje links onderin beeld...

Foto 6:

Harde schaduwen in het gezicht, en niet de juiste schaduwen, wederom brandpunt, hand is te groot in vergelijk met het hoofd, scherpte en kleur lucht zit hier verder wel mee, maar de boom is wel net iets teveel aanwezig.

Persoonlijk is het dus sowieso moeilijk, het is immers je eigen kindje en dan zijn alle foto's leuk :D Maar deze zijn leuk voor het plakboek thuis...Aan beoordeling valt er gewoon weinig "eer" te halen.

En nogmaals...het is maar mijn constatering / mening...ben benieuwd naar je volgende resultaten :)

wesley in het bos
BerichtGeplaatst: 12 jan 2011 10:40 
Lid

Geslacht: Vrouw
Kan het eens zijn met Jeroen ........

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp