Het is 09 sep 2025 01:21

Ga naar pagina 1, 2  Volgende

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur opdracht familie reportage
 opdracht familie reportage
BerichtGeplaatst: 13 jan 2011 01:05 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Ik heb tijdens deze shoot verschillende settings gebruikt...dit is een deel van de "donkerbruine" serie.
Klanten hadden hierom verzocht ivm het passen in het interieur ;)

Note: Zoontje heeft zware vorm ADHD :jump en is moeilijk te fotograferen. Dit is zijn eerste echte portretfoto...met heel wat stunt en vliegwerk :rof

foto 1

Fotografie

foto 2

Fotografie

foto3

Fotografie

foto 4

Fotografie

foto 5

Fotografie

Ik heb hem hier maar een koekje gegeven, anders was het jongetje hier niet blijven zitten. NOG lastiger waren de ouders...die volledig gefocussed waren op het jongetje, waardoor ze steeds zijn kant op keken en hem maar bleven aanspreken. Ouders.....pfffff, als je kids fotografeert kun je de ouders het beste even laten shoppen ofzo.

foto 6
Het meisje wilde nog zo graag een foto in haar mooie jurk :)

Fotografie

Ik zal morgen nog een paar foto;s van de shoot plaatsen, maar dan met een totaal andere lichtopstelling en setting. Juist lekker licht van kleur.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
BerichtGeplaatst: 13 jan 2011 09:50 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Prachtige serie het is zo moeilijk om kinderen te fotograferen met een beperking (weet der alles van)...en ik vind dat je een super serie hier neer gezet hebt!! foto 5 vind ik ietsje minder omdat ze bijna allemaal de mond open hebben ;)
Maar heel erg mooi gedaan en de kleuren vind ik ook erg mooi ben ook wel benieuwd naar je andere serie;) :up

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 13 jan 2011 10:53 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
Kan het op mijn scherm alhier niet zo goed beoordelen. Dat doe ik vanavond thuis even. Maar wil al wel vast melden dat ik foto 6 prachtig vind!

BerichtGeplaatst: 13 jan 2011 11:29 
Lid
Fotografie

Super, super super! ERG Mooi!!!!!!!

BerichtGeplaatst: 13 jan 2011 11:59 
Lid
Fotografie

Een geslaagde vrolijke serie… :up

BerichtGeplaatst: 13 jan 2011 12:03 
Lid
Fotografie

Ik heb je foto's al een paar keer op je site bekeken en het blijft een prachtige serie met op stip 1 het meisje in haar jurk! :upc
Mooie kindjes zijn het trouwens!
Tja, ouders,... ;)

BerichtGeplaatst: 13 jan 2011 12:20 
Lid

wat een leuke serie!!

f1 heel spontaan, maar wat heeft moeder in haar hand?
f4 vraag ik me af of het meisje wel scherp is...
f5 jammer van de arm van het meisje en inderdaad een beetje een snelle foto...
f2,3,6 helemaal goed met op nr 1 f6 die is echt top en hier vind ik de kleur ook super bij passen!

Moet zeggen je heb je best gedaan en je was waarschijnlijk blij dat het er weer op zat.....

BerichtGeplaatst: 13 jan 2011 14:48 
Lid

Hele mooie serie weer. Enig minpuntje is foto 4 jammer dat het meisje niet helemaal scherp is. Foto 6 is mijn favoriete uit deze reeks. Ik vraag me af hoe jij die toning zo mooi krijgt! Ben benieuwd naar meer van deze reeks!

BerichtGeplaatst: 13 jan 2011 15:18 
Lid
Fotografie

Kende er een aantal al natuurlijk en stuk voor stuk plaatjes waar het gezin blij mee zal zijn.

Met de shoot met het meisje met de vogel had ik ook haar drukke broertje erbij, geen ADHD daar, maar kon geen seconde stil zitten...weet hoe dat is ;) Daar hebben we hem met een Nintendo DS stil gekregen hahaha...leverde nog een leuk plaatje op ook. Zal die eens tonen als ik de tijd heb.

Deze serie is erg leuk Monica...geen duidelijke voorkeur...denk dat ik hier neig naar de familiefoto waar ze allen opstaan :)

BerichtGeplaatst: 13 jan 2011 17:01 
Lid
Fotografie

Hebben veel kids last van had pas een jongetje van 5 die wilde na elke klik kijken op het scherpje of die er leuk opstond :) . . Maar dat is ook wel weer een uitdaging :) . Maar mooie serie Moontjuh de warme uitstraling is goed gelukt hierbij . foto 6 vind ik een uitschieter die vind ik echt prachtig .

BerichtGeplaatst: 13 jan 2011 18:05 
Lid
Fotografie

tsja, die laatste.. kippenvel, zo goed... :up

BerichtGeplaatst: 13 jan 2011 20:09 
Lid
Fotografie

Vervolg op mij reactie van vanmorgen......

Ik moet wat wennen aan de toning in de foto's dacht vanmorgen dat het aan de pc op mijn werk lag maar zie het nu ook. Metname in foto 1 en 2 vind ik dit niet echt prettig over komen. Op foto 3 en 6 kan ik het echter wel waarderen (daar lijkt het ook wat minder extreem), wellicht wordt mijn gevoel versterkt door de eigen huid tint van de moeder icm te toning in de foto.

Laat ik voorop stellen dat ik er van overtuigd ben dat de familie erg blij zal zijn met alle foto's. Fotografisch spreken mij echter voornamelijk foto 3 en 6 aan.
In foto 3 spreekt metname de wat bedenkelijke en afwezige blik van de jongen mij erg aan. In combinatie met dat handje op de voorgrond lijkt het net of hij wat wil gaan zeggen maar er even niet op kan komen.
foto 6 klopt voor mij echt helemaal, licht pose compositie en uitsnede, het klopt allemaal! Erg mooi gedaan.

ps. ik vind je achtergrond die je hebt gebruikt erg fraai. Mag ik vragen wat je hiervoor gebruikt hebt?

BerichtGeplaatst: 13 jan 2011 20:22 
Lid
Fotografie

Hoewel ik me kan voorstellen dat de ouders er blij mee zijn vind ik maar 2 foto's echt aansprekend. Nummer 3 en 6. Foto een vind ik niet mooi kwa belichting en heel veel handen op een kluitje. Bij nummer twee en vier de familie met de ogen dicht. Nummer 5 een hoop rare monden. Omstandigheden zijn toch eigenlijk nooit een excuus.

BerichtGeplaatst: 13 jan 2011 20:42 
Lid
Fotografie

Ik doe het je niet na.... maar ga wel met Frans mee :)
Nummer 6 is geweldig :upc :upc :upc

BerichtGeplaatst: 13 jan 2011 21:55 
Lid
Fotografie

Mooi, maar heb ik hier niet dikwijls gelezen dat de kadrering niet door de gewrichten mag?

BerichtGeplaatst: 13 jan 2011 22:55 
Lid
Fotografie

Weer zo'n lekkere warme serie :up
De laatste vind ik mooi. alleen haar hand lijkt afgesneden :)
PS: Hoe krijg je van die lekkere warme kleuren? Wat doe je aan bewerking?

BerichtGeplaatst: 14 jan 2011 00:32 
Lid

Keurige foto's Werkelijk prachtig, mag ik vragen hoe je die kleurstelling zo krijgt.
Een uitgebreide contrast/sepia instelling?

Foto 4 zie ik trouwens wat onscherpte betreft het gezicht van het meisje, kan aan mij liggen

BerichtGeplaatst: 14 jan 2011 05:54 
Lid
Fotografie

Frans schreef:
Hoewel ik me kan voorstellen dat de ouders er blij mee zijn vind ik maar 2 foto's echt aansprekend. Nummer 3 en 6. Foto een vind ik niet mooi kwa belichting en heel veel handen op een kluitje. Bij nummer twee en vier de familie met de ogen dicht. Nummer 5 een hoop rare monden. Omstandigheden zijn toch eigenlijk nooit een excuus.

Dat verbaast mij Frans :shock
Het is bij kunstwerken, en daar hoort fotografie ook bij, een zaak van de toeschouwer om de kunstenaar te begrijpen, kijken wat hij als doel had, of het doel duidelijk is en de manier van dit geheel in waarde in te schatten.

Ik heb de indruk dat dat sommige dit dikwijls vergeten, en alleen maar zoeken naar de punten die als afbraak van het kunstwerk kunnen tellen.
Doel van de auteur :
familiefoto's (duidelijk aanwezig en in de titel vernoemd;
Uitdrukkingswijze :
* spontaan, los, niet gekunseld, zo goed mogelijk weergeven van deze groep. EN dan dit op een kunstige wijze voorstellen.

Beoordeling :
* Het is zeker geslaagd als ontspannen sfeer, los van het cameragebeuren, maar toch dagelijkse aspekten van het leven in beeld gebracht op een technisch (bijna) volmaakte wijze.

Uitleg :
* de bewerking - resultaat van deze gele/bruine foto's is zeker kunstzinnig met kennis van de materie fotografie
* De ogen mogen dicht, 99% van de mensen doen de ogen dicht als ze een kus geven....zo ook hier....dus is het hier ook aanvaardbaar.
* de groepsfoto met verschillende mondstanden...komt spontaan en natuurlijk over, een blik op alledaagse houding maar toch kunstzinnig niet storend en overdreven in beeld gebracht.

DIT IS EEN KUNSTZINNIG ZEER GESLAAGDE REEKS (ook al heb ik één bedenking geuit)
Ik vind het droevige vaststelling dat sommige te fel foto's afbreken en technische fouten zoeken.
Ik heb ook al foto's gezien (en films) van B.V. personene (belgie of nederland) waarbij die geeuwen of andere menselijke houdingen aannemen, die fotografisch niet als modelfotografie prettig gevonden worden.
Het gaat hem wel om het doel en achtergrond van de foto.....en ik vind het echt bedroevend dat men zoekt naar technisch negatieve punten in een foto alsof we de fotografie pas net hebben uitgevonden en toepassen, waarbij het model nog een ijzeren beugel in de nek kreeg om zich stil te houden en een langesluitertijd dit vereist. Dit zou men statig en stijlvol vinden.
Is dat een verdoken nostalgische houding wat sommige doen of ....?.....of is dat een overdreven technisch streven naar de perfekte foto (die zeldzaam is) !!!?

Ik heb hier al beroepsfotografen met zeer mooie foto's zien afbreken tot op de grond. Jammerlijk vind ik dat.

Dit is een mooie reeks wat in deze rubriek staat met meer dan 7 op 10.!!!

NOTA: ik ga met dit antwoord een hoop mensen (ongewild) kwaad maken; maar ik heb stilaan de indruk dat sommige critische reacties geven die men kan vergelijken met de overgang tussen 2 kunststromen in. BVB : Toen het "pointisme" op kwam sprak men van ergelijke waanzinnge kunst; die geen kunst was volgens sommigen;...nadien zagen de meeste in dat dit een nieuwe kunststroming was en werd het aanvaard en mooi bevonden. De kwestie is om een nieuwe kunststroming tijdig te zien en te waarderen en niet af te breken.
Ik denk dat men nu meer over gaat op natuurlijke spontane momentopnamen via de fotografie maar dat sommigen dat niet zien.
En fotografie is nog altijd een kunstvorm en geen wetgeving!!!

BerichtGeplaatst: 14 jan 2011 16:15 
Lid
Fotografie

Een SCHITTERENDE serie!!

BerichtGeplaatst: 14 jan 2011 18:37 
Lid
Fotografie

@AJL

Volgens mij zijn de reacties op deze reeks toch behoorlijk positief?
Ik voel me dan ook niet persoonlijk aangesproken op mijn reactie, maar voel me wel genoodzaakt te reageren op het statement wat je maakt, daar ik zelf ook met regelmaat kritisch ben in mijn reacties naar anderen.

Ik ben het met je eens dat het "prurisme" niet moet doorslaan, dat voorop. Naast een technisch oordeel van de mede forum leden, waarin ik verwacht dat er kritisch beoordeeld wordt, is het voor een TS (naar mijn idee) ook interessant om te weten of de beelden ansich aan spreken en waarom/ waarom niet.

Naar mijn idee geeft Frans netjes aan welke beelden hem aanspreken en welke niet. Vervolgens geeft hij ook nog aan waarom de beelden hem niet aanspreken. Ik zou zijn reactie dan ook niet direct willen bestempelen als "het niet tijdig zien van een nieuwe kunststroming". Maar meer als een persoonlijke mening/ smaak welke hij op verzoek deelt met TS.

Zoals ik zelf in mijn reactie aan heb gegeven spreken mij ook alleen foto 3 en 6 aan om de eerder toegelichte redenen. Maar ik geeft hierbij ook aan dat ik er zeker van ben dat het gezin blij zal zijn met alle foto's. Dit maakt Frans ook nog eens duidelijk in zijn bericht.

ps. ben niet kwaad hoor :D, maar moest toch even reageren... hoop dat je ook niet kwaad bent ;).

Rene

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Ga naar pagina 1, 2  Volgende