Ik gebruik geen photoshop, maar GIMP...GIMP kent ook sommige tools van photoshop niet, maar daardoor heb ik, met behulp van internet, wel een veel betere manier gevonden om dit te doen. Met een goede foto als vertrekpunt imho een heel stuk makelijker met een beter resultaat.
Ik zet de foto in een nieuwe laag om in zwart wit, waar ik aan de shuivers voor de kleuren begin te trekken. Dit net zo lang tot de achtergrond zo wit als mogelijk is en het onderwerp zo zwart als mogelijk.
In een volgende stap pak ik de levels erbij om het wit helemaal wit en het zwart zo zwart als mogelijk te maken.
De volgende stap is met een witte kwast de eventueel gemiste pixels wit te kleuren en de zwarte kwast om de binnenkant van je inmiddels zwarte onderwerp echt zwart te maken.
Na al deze stappen heb je een masker gecreëerd met een zo exact als mogelijke kopie van je model. Je achtergrond als nieuwe laag aangrengen, daar je zojuist gemaakte masker op toepassen en je hoeft in dit geval enkel het wit van haar mouw nog maar met zwart bij te kleuren in het masker.
In mijn topic van het meisje met de vogel heb ik die techniek ook toegepast, kijk maar eens hoe naadloos het model op de achtergrond "geplakt" zit

edit: ook zou ik de opacity van je achtergrond wat terugdringen wat er voor zorgt dat; ten eerste je onderwerp er minder geplakt op lijkt en ten tweede dat schaduwen, indien aanwezig, ook zichtbaar zijn op je "geplakte" achtergrond...wat het geheel nog echter laat lijken

edit2: je hebt het je hier ook niet makkelijk gemaakt met de beperkte dof...het is erg moeilijk om haartjes die zo buiten je scherptegebied liggen geloofwaardig op je scherpe achtergrond over te laten komen