shooter schreef:
Ik heb een phottix batterij voor mijn 5DII sinds een paar weken, en daar merk ik eigenlijk weinig verschil mee met de originele batterij....
Precies

Deze stroom is niet goed, wij moeten verse stroom hebben. Kennen we de reclame nog

Er zijn wel verschillen tussen merk en niet merk. Maar soms komen de unbranded of thirdparty spullen uit dezelfde fabriek. Als je iets meer geld hebt, en je 100% compatibel wilt zijn dan merk eigen.
Maar ik zelf koop mijn batterijen bijna allemaal van Hahnel. Die hebben ook grips en zelfs grips met meer aanboord, als zelftimer functie in zeer uitgebreide vorm of remote triggering via infrarood, mocht je camera dat zelf niet bieden.
Ik zelf kies liever wel voor merkeigen grips. De bouwkwaliteit is marginaal beter. Gezien het aantal topics van loslatende rubbers ed.
Maar nodig is het niet om merk eigen spul te hebben. Er zijn wel verhalen van slechte contacten en sneller ontladende batterijen maar dat kan ook met merk eigen spul.
Batterijen zijn altijd handig. Ik heb de originele van Canon als reserve en in mijn beide bodies met grip, zitten dus 2x Hahnels.
Het merk wat jij aanhaald komt vaker voor en is een betrouwbare aftermarket leverancier voor grips. Dus gewoon lekker doen. In Europa hebben we allemaal consumenten bescherming