Ja, ik heb de ervaring alleen niet met 5D maar wel een bezopen hoeveelheid ervaring met extenders

De Kenko is net zo goed, marginaal minder dan de 1.4MkII. Hij past op alle behalve EF-S objectieven, is zwart

Wel de DG PRO 300. de 1.4 DGX is eigenlijk de mindere lijn, maar op Traumflieger kwam hij er erg goed van af.
Kenko is dus erg makkelijk inzetbaar, niet merkbare afname van AF en in verhouding tot de 1.4MkII niet 1-2-3 merkbaar. Ik heb mijn Soligor 1.4 DG PRO, wat de Kenko is voor de Duitstalige markt

alleen vervangen omdat ik dat wilde, Sloeg nergens op. Ik had toen inmiddels een EF 2.0x MkI en Soligor 1.4 DG PRO, die vervangen door een EF 1.4xMkI en beide vervangen later met een voordeeltje door de MkII varianten.
De huidige MkIII varianten zouden nog beter moeten zijn, maar die zijn pers stuk net zo duur als de beide MkII varianten samen.
Voordeel van de MkII tov I is de weathersealing, mocht je lens en body dat ook zijn, en de betere optische eigenschappen, verbeterde antiflare en ghosting coating, en de mogelijkheid om te stacken, wat betekent dat je de 1.4 en 2.0 samen kunt gebruiken, wat met de MkI varianten niet kan. Wel met een Kenko overigens

Als je geld hebt en expliciet wilt experimenteren dan is de 1.4MkII het overwegen waard, maar verschillen heb ik niet 1-2-3 ervaren.
Maar nu komt het, juist de 5DMkII met een hoog oplossend vermogen en de 21Mp heeft als je scherpe foto's maakt met de 70-200L USM f/4 gelijke of soms betere resultaten met croppen.
Met mijn 70-200L USM f/4 heb ik dus menigeen extender/converters getest als ook met mijn EF 200L USM f/2.8 MkII en zelfs gestacked op 560mm. Ik zou het dus doen als je geld hebt of gewoon laten en croppen. Tenzij je teveel moet croppen.
Vergeet niet dat als je met een extender inzoomt je met spot meting andere belichtings waarden krijgt dan met spotmeting en daarna croppen.
Lees verder eens

:
viewtopic.php?f=96&t=19159&hilit=extender