Nagtie schreef:
Wat moet jij een gelukkig fotograaf zijn..
Je bent gezegend met talent voor fotgraferen, en je bent ook gezegend met een super mooi model altijd bij je in de buurt...
Over deze foto's ik snap wat je met de foto wilt, en het vage geeft een pschidelisch effect, ik ben schizofrenie nu een paar keer tegen gekomen in mijn carriere, en vind dat je het op een heel goede manier benaderd, ik twijfel alleen of jij het zelfde bedoeld hebt. Je beeld lijkt in eerste instantie veel op iemand die meerder persoonlijkheden heeft, dit komt omdat jij het drie keer bent. Meerdere persoonlijkheden, is een totaal andere stoornis dan schizofrenie.
MPS is een stoornis waarbij op onverklaarbare wijze mensen switchen tussen verschillende gedaantes. In deze foto lijkt het alsof je 2 van die persoonlijkheden laat zien.
Schizofrenen hebben psychoses die zich afgewisseld met periodes zonder psychose elkaar herhalen.
Tijdens een psychose hebben ze hallucinaties zoals ruiken, voelen, proeven horen en zien terwijl er niets is. deze beginnen vaak onschuldig, maar hebben eigenlijk altijd de eigenschap dat het erger en negatiever wordt. Er zijn bij stemmen vaak opdrachten. ik kan in je foto wel de angst en pijn zien die deze mensen beschrijven. Maar doordat je je zelf hebt gebruikt klopt het niet. Psychoses kenmerken zich juist doordat iets of iemand anders hen het aandoet of opdraagt, daarin zijn ze machteloos.
maar goed dat is de achtergrond... overigens heel gaaf..
Je werkt vaak heel concept matig, dat bewondering, om eens wat inspiratie op de toen kun je eens kijken in het dolhuys.
He Nagtie, ja ik weet dat schizofrenie niet meerdere persoonlijkheden zijn. Ik heb aardig wat onderzoek gedaan via internet. Wat ik wilde uitbeelden zijn ook vooral de stemmen in het hoofd, die inpraten op de betreffende persoon. Ik heb gekozen om die stemmen ook zelf uit te beelden, omdat die wel vanuit die persoon komen, en een deel van haar zijn (iemand anders ziet ze niet). De angst komt vanuit haar zelf en ook niet door iemand anders (al denkt ze dat wel). Snappie?