Jo schreef:
In potentie helemaal geen verkeerde plaat volgens mijn bescheiden mening.
Een aantal puntjes:
-het beeld had je in deze compositie iets weidser moeten maken. Of meer uitzoomen of verder af gaan staan. Nu is de zwaan linksboven veel te krap in de foto!
-Foto mocht een stuk frisser. Behalve de vogel op de voorgrond is de rest wat aan de grauwe kant.
- Wit op de foto is niet gemakkelijk vast te leggen. je hebt al heel snel last van of overbelichte delen in het wit of onderbelichte delen in de rest van de foto omdat het wit "door je camera "gedetecteerd" wordt als licht en de camera hierdoor gaat knijpen met het licht. Het klinkt vreemd maar je zult dus met witte of lichte delen(bv lucht) moeten overbelichten om de rest niet te donker te krijgen.
Maar hierdoor kan je witte onderwerp weer te belicht raken waardoor je detailverlies krijgt.
De spiegeling in het water heb je goed gezien.
Ik denk dat qua frisheid er nog wat meer uit te halen is via een fotobewerkingsprogramma.
Jo

-Iets weidser ja met een vaste 300mm ging dat nu helaas even niet haha.
maar ja de zwaan aan de achterkant is wel krap ja.
- Als je weet hoe grijs en mistig het was denk ik dat deze nog aardig "fris" is.
De voorspelde zon helaas... die school achter een dikke grijze massa.
- Ik heb deze zelfs al iets overbelicht ff uit me hoofd 1 stop en het witte loopt nu al dicht..
zoals je kunt zien in het midden van de zwaan zijn lijf.
Bedankt voor de tips.