Als CLS de enige reden is, dan zou ik er ook nog een keertje over slapen.
Als je ook een mooie groothoek (zoom of prime) wilt hebben, dan zou dit nog een reden kunnen zijn.
V.w.b. de overige specificaties ontlopen Canon en Nikon elkaar niet zoveel.
Het lenzen aanbod van Canon is iets groter. Aan de andere kant, als je weet wat je wilt hebben, is dit ook niet zo interessant.
Als je naar de kwaliteit van de lenzen kijkt, dan zit daar nauwelijks verschil in.
Zoals Wolves fotografie al heeft aangegeven, zijn de Nikon spulletjes in het algemeen net ietsje duurder dan de Canon spulletjes.
Ik vind het moeilijk om te zeggen of je hier nu goed aan doet of niet. Net als bij auto's zit er in de fotobranche een hoop emotie. Zo heb ik bijvoorbeeld mijn third party lens (jawel, ik had er 1) na twee jaar "er tegen aan te hikken" uiteindelijk ingeruild (via Marktplaats) voor een eigen-merk lens. Voelde voor mij uiteindelijk veel beter. Maakt ik met de eigen-merk lens nu veel mooiere foto's? Als je gaat pixel peepen dan zie je wel kleine verschillen (denk aan CA), maar ook weer niet zoveel dat dit het verschil in geld rechtvaardigt...
Een triggersetje is de goedkoopste oplossing, maar als je al emotioneel afscheid hebt genomen van Canon, kan ik je alleen maar begroeten in de Nikon-gemeenschap. Een D300s is een goede camera, de nieuwe D7000 ook. Ik verwacht trouwens binnenkort de opvolger van de D300s. De geruchten hierover spelen al weer bijna 1 jaar. Na de komst van de D7000 als opvolger voor de D90, kunnen we denk ik / hoop ik dit jaar uitzien naar de opvolger van de D300s. Zal wel in het eerste jaar flink te hoog in de markt worden gezet, maar als je geen haast hebt... Ook zal door de komst van de opvolger de D300s nog wel ietsje goedkoper worden.