Het is 22 jul 2025 18:36

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Auteur Advies nieuwe camera {Canon}
 Advies nieuwe camera {Canon}
BerichtGeplaatst: 06 feb 2011 23:01 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Aha dan is de 550D idd te snel ik zou een 1000D nemen. Maar met je huidige lenzen is dat ook een probleem met een 1DMkIV.

Ik heb veel snellere mensen met de 300D en met jouw Sigma lens vastgelegd. Maar als de lens te langzaam is dan moet je de AF daar niet de schuld van geven.

Al jouw lenzen zijn traag, niet je body of diegene die je gaat kopen.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 06 feb 2011 23:07 
Lid

Ik schiet voornamelijk met mijn 50 mm 1.8 lens, dat is dus een lichtsterke lens.

BerichtGeplaatst: 06 feb 2011 23:14 
Lid
Fotografie

Ja maar lichtsterk betekent alleen snel als in snelheid is lichtsterkte.

Er zit niet eens een micro USM motor in. Je hebt geen snelle maar alleen langzame lenzen.

Zelfs mijn Sigma 150-500 en mijn 70-200 zijn een stuk sneller. Daar zitten Ultrasone motoren in en ondanks dat beide niet de meest lichtsterke zijn, zijn ze wel snel en wat jij wilt vastleggen, kun je met die koffie molen aan snelheid alleen behalen op een 1DMkIV

Je AF is zelfs op je huidige 300D snelgenoeg, maar trage AF lenzen met micromotoren zijn jou euvel, niet de AF.

BerichtGeplaatst: 06 feb 2011 23:52 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Jippo ik weet niet waar je woont, maar als je bij Alphen aan den Rijn in de buurt woont, mag je mijn lens wel even proberen op je 300 D, dan kun je zelf ervaren wat Duckie beschrijft.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
BerichtGeplaatst: 07 feb 2011 09:00 
Lid

Oke, ik begrijp het, daar dacht ik inderdaad niet aan. Ik heb een aantal mooie voorbeelden gezien met deze lens: http://www.canon.co.nz/en-nz/For-You/Ca ... L-USM-Lens

Aangezien mijn 50mm nu in 95% van de gevallen op mijn camera zit, lijkt mij dit een super lens. Kom ik wel zo'n 3/400 hoger uit qua budget maar dat kan. Iemand ervaring met deze lens?

BerichtGeplaatst: 07 feb 2011 09:56 
Lid
Fotografie

Ja, hij zit er altijd op. :) en het is de enige zoom terwereld met een variabele en dus dekkende zonnekap. :) Het is trouwens ook een van de weinige lenzen die lang wordt als je een kort brandpunt hebt en andersom. Doordat de zonnekap vast is en de lenz binnen deze kap schuift heb je een altijd goede zonnekap en ondanks deze constructie heb je dus geen last van een uitschuivende lens :)

Snel, lichtsterk en erg degelijk en ik heb nog geen dingen ontdekt waarom ik hem niet zou willen.

BerichtGeplaatst: 07 feb 2011 10:17 
Lid

Ik wel :)

de 24-70 was voor mij de perfecte lens op mijn 50D. Maar toen ik de overstap naar de 5DII gemaakt had, heb ik meer voordelen gevonden in de 24-105:

- bij overstap naar FF kwam ik mm's te kort voor portret fotografie
- Bij FF heb je ongeveer dezelfde scherptediepte op F4 als crop heeft op F2.8
- 24-70 heeft geen stabilisatie, 24-105 wel (handig met filmen)
- de 24-105 is lichter qua gewicht.

Redenen om toch voor de 24-70 te kiezen t.o.v. de 24-105:
- minder vertekening op 24mm
- op crop body ideaal bereik en lekker lichtgevoelig
- minder CA dan bij de 24-105
- vrijwel geen last van Vignetting op FF (heb je op crop toch geen last van :))

Beiden lenzen hebben een USM motor en ik had het gevoel dat de focus op de 24-70 nog iets sneller was dan bij de 24-105. Dus zeker een hele goede keuze!
Als je dat combineert met de 550D (of 40D, 50D of 60D) dan heb je een dijk van een camera ;)

Iets minder duur is de 50mm F/1.4 die wel een USM motor heeft ;)

BerichtGeplaatst: 07 feb 2011 10:57 
Lid
Fotografie

Jippo ik merk dat je er nog weinig van snapt, dat geeft niet maar ga dan voor niet citeren van reclame teksten of test onderdelen citeren die nergens op slaan.

Met elke camera kan je alles vast leggen!

Als je een 550D gaat vergelijken met een 1d dan zal de 1d beter presteren op het gebied van sport.

Maar de 550D is gewoon een super goed toestel voor allround gebruik, jouw peuter lijkt nergens op, voetbal op een slecht uitgelicht veld met een afstand van vele tientalle meters dat is waar de 550D niet zo heel erg sterk in is, ga je dit 1 keer fotograferen dan is er niks aan de hand..

De gene die moeite hebben met de vele AF punten van de 7D kunnen 2 dingen doen, of de manual lezen, of stoppen met fotograferen. Je kunt gewoon 1 of 10 scherpstelpunten instellen.

qua objectief zou ik in jou geval eerder kiezen voor de 24-105 F4, de lichtsterkte die je verlies compenseer je met de IS. Voordeel is wel, als je kind verder wegloopt heb je heel wat meer zoom.

De 24-105 wordt veel in de studio gebruikt, die omdat 50mm wel de absolute minimum (eigenlijk al te klein) is om portretten te nemen, dan heb je met de 24-70 weinig speelruimte.

Overigens heeft tamron de 28-75F2.8 klinkt als een koffie molen, maar snel genoeg voor kinderen te fotograferen, je moet alleen een wat meer voorzienende blik hebben. Voordelen van die objectief, kost maar 400 euro, en is net zo scherp als de 24-70.

Sigma heeft een 24-70 die is een stukje sneller, maar ook minder scherp, is ook een stuk goedkoper dan de canon, maar duurder dan de tamron, de bouwkwaliteit is wel ook een stuk beter.

BerichtGeplaatst: 07 feb 2011 11:21 
Lid

Tut, tut, tut.... rustig maar. Ik begrijp ook wel dat alle kamera's alles kunnen vastleggen hoor. Je hebt duidelijk niet de filpjes gezien over de 7D, soms zijn een overvloed aan instellingen niet voor idereen handiger, zeker als je geen pro bent.

BerichtGeplaatst: 07 feb 2011 12:33 
Lid
Fotografie

shooter schreef:
Ik wel :)

de 24-70 was voor mij de perfecte lens op mijn 50D. Maar toen ik de overstap naar de 5DII gemaakt had, heb ik meer voordelen gevonden in de 24-105:

- bij overstap naar FF kwam ik mm's te kort voor portret fotografie
- Bij FF heb je ongeveer dezelfde scherptediepte op F4 als crop heeft op F2.8
- 24-70 heeft geen stabilisatie, 24-105 wel (handig met filmen)
- de 24-105 is lichter qua gewicht.

Redenen om toch voor de 24-70 te kiezen t.o.v. de 24-105:
- minder vertekening op 24mm
- op crop body ideaal bereik en lekker lichtgevoelig
- minder CA dan bij de 24-105
- vrijwel geen last van Vignetting op FF (heb je op crop toch geen last van :))

Beiden lenzen hebben een USM motor en ik had het gevoel dat de focus op de 24-70 nog iets sneller was dan bij de 24-105. Dus zeker een hele goede keuze!
Als je dat combineert met de 550D (of 40D, 50D of 60D) dan heb je een dijk van een camera ;)

Iets minder duur is de 50mm F/1.4 die wel een USM motor heeft ;)

Die mm,s te kort kan je toch makkelijk compenseren door de ff op dx module te zetten (of 1.2 crop).
Dat flexibele maakt het imo juist extra interessant

BerichtGeplaatst: 07 feb 2011 12:35 
Lid
Fotografie

Dat is dan een 550D maar een 7/60D en verder zijn ook niet veel moeilijker te bedienen.

Juist makkelijker omdat er onderscheid is tussen de belichtings en sluiter knoppen tov je huidige 300D en dat geldt voor alle xx en x D series. Daarbij heb je wat extra knoppen waardoor je zonder van de zoeker af te moeten of in en menu, de ISO, lichtmeting, witbalans etc aanpassen.

Ik vind dat wiel achterop en het wieltje voorop eigenlijk veel prettiger. Vandaar dat ik na een 2tal 300D's naar de 10D ben gegaan en niet naar een 350D. Liever een beter te handelen body dan meer dingen die je foto's niet perse beter maken.

Tevens vond ik de 350D ed te klein en ik heb het gevoel dat de modellen allemaal zo langzamer aan toch ook weer kleiner worden. Zie ook de 60D.

Pro heeft niets met knopjes te maken of weten waarvoor ze dienen. De keuze is wil je een wat grotere body met meer directe toegang of heb je dat niet nodig.

Dan is de investering in een 7D tov een 550D wel erg veel geld voor vrijwel hetzelfde toestel. Let wel, als je die extra directe toegang ed niet nodig hebt.

Zoals ik al zei kun je beter de gehele handel weg doen en de 550D met een 17-55IS f/2.8 nemen met een 70-200L en dan is zelfs de f/4 snel genoeg voor jouw fotografie.

BerichtGeplaatst: 07 feb 2011 12:37 
Lid
Fotografie

wil53 schreef:
shooter schreef:
..................

Die mm,s te kort kan je toch makkelijk compenseren door de ff op dx module te zetten (of 1.2 crop).

Het is een Canon :)

BerichtGeplaatst: 07 feb 2011 12:49 
Lid
Fotografie

EOS 600D kantel scherm en verder de 550D met als extra remote flash ondersteuning en dat draaischerm met een hogere resolutie van de 60D, die dan wel erg weg gemoffeld gaat worden tussen een 7D en de 600D maar goed.

BerichtGeplaatst: 07 feb 2011 12:51 
Lid
Fotografie

duckie schreef:
wil53 schreef:
shooter schreef:
..................

Ben zo naief te veronderstellen dat dit bij een Canon FF ook kan :blush

BerichtGeplaatst: 07 feb 2011 13:05 
Lid
Fotografie

Nee als je goed spul wil moet je voorkomen dat er rotzooi opgezet kan worden. Eenzelfde denkwijze die Apple Hanteert :)

BerichtGeplaatst: 07 feb 2011 16:57 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
wil53 schreef:
duckie schreef:
wil53 schreef:
shooter schreef:
..................

Ben zo naief te veronderstellen dat dit bij een Canon FF ook kan :blush
Dat is idd heel naief Wil, de tekst: "With Canon you can!" is alleen maar een reclame slogan, in de praktijk valt dat wel tegen hoor, kan je met andere merken soms veel meer. :rof

Erg hè, val ik mijn eigen merk af. :angel

BerichtGeplaatst: 07 feb 2011 17:11 
Lid
Fotografie

heb even wat zitten de googlen maar kan het iig niet vinden,

BerichtGeplaatst: 07 feb 2011 17:14 
Lid
Fotografie

7d als je voor snelle actie met veel mp op crop in pro-sumer level wilt shooten ipv 1d serie
5dmkII als je landscapes etc. wilt doen in hoge resolutie..(en grote afdrukken wilt maken)

beide modellen liggen wat mij betreft in de prosumer range, 5dmkII is FF maar alweer wat jaartjes op de markt, 7d is wat jonger, en is m.i. vooral voor het snellere werk.

ik begrijp eigenlijk niet goed, dat je wilt upgraden vanwege hogere wegschrijfsnelheid. of mag ik daaruit opmaken dat je veel sport en actie vastlegt of zo? (dus veel in burstmode knallen?)

beide camera´s vereisen toch wel redelijk topglaswerk, zeg maar die witte of zwarte toeters met het rooie randje eromheen gedrapeerd.. :)

ik zou zelf wat meer in de xxxd of xxd series zoeken ipv de xd range, maar dat is slechts mijn opinie.. scheelt je bakken met geld, en dan beter je centjes stoppen in goede lensjes, daar zie je veel meer verbetering in, ipv weer een nieuwe body te kopen..

de slogan ´with canon you can´ slaat idd nergens op.. heb zelf ook meerdere canons, en de ene keer i can, maar de andere keer i cannot! :rof

BerichtGeplaatst: 28 sep 2016 14:00 
Lid

EF-S lenzen op een FF camera werkt prima naar mijn ervaring. Ik maak dagelijks foto's van mijn klanten in verschillende kapsalons. Hier zie je de resultaten van de foto's op mijn site. Prima toch?

BerichtGeplaatst: 28 sep 2016 16:51 
Lid
Fotografie

[quote="bey" Hier [/quote]

het heeft niet veel zin om een topic ui 2011 te kicken :shock

E je link ziet er eerder als spam uit :jengel

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende