Het is 18 jul 2025 15:37

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Auteur Canon inruilen voor Nikon
 Canon inruilen voor Nikon
BerichtGeplaatst: 07 feb 2011 10:11 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Eeuwige strijd tussen Canon en Nikon altijd :P :rof

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 07 feb 2011 11:39 
Lid
Fotografie

En sinds vandaag hoef jij helemaal niet zoveel geld meer kwijt te zijn want canon heeft vandaag de 600D geïntroduceerd met flitsaansturing zoals nikon die heeft :)

BerichtGeplaatst: 07 feb 2011 11:43 
Lid
Fotografie

Dave schreef:
Topic krijgt de nominatie voor de beste titel ooit !

:rof :rof :rof :rof :rof :rof

Blij dat ik er aan heb kunnen bijdragen.
Nu zit ik niet vast aan Canon of Nikon, voor mij zijn dit gewoon gevestigde merken.
Kwalitatief en betrouwbaar enz. enz....

Nu heb ik een triggerset van Hanhel. Nu weet ik niet of dit TTL gestuurd is.
Ik vind het in ieder geval leuk werken dat "strobist".
Zelf gebruik ik dan ook een flitser van Metz (de 48 megablitz) en een lumopro 160. Zoveel verstand heb ik ook nog niet van deze flitsers of dit wel een goede combinatie is of dat ik beter kan investeren in andere flitsers. (Daarom ben ik ook lid van dit forum geworden om te leren :D )
Onlangs een aantal statieven gekocht hiervoor (met parapluutjes) en dan maar oefenen.

Nu heb ik op Youtube de filmpjes gezien van Dom Bower, overigens een vent die het leuk kan brengen, die laat ook zien hoe de opstelling van de flitsers dient te zijn voor bepaalde effecten.
Deze Dom Bower gebruikt een Nikon met 3 SB-900 flitsers. En daar zag ik ook hoe gemakkelijk dit in te stellen was via de camera. Dit sprak me erg aan. En of ik dan overstap van Canon naar Nikon,...So what! (voor sommige natuurlijk heel veel :D ) Ik houd van goed spul en daar heb ik ook nog wel geld voor over. (tot een bepaalde hoogte uiteraard) Vaak is het ook zo dat als ik ergens voor ga ik er ook veel voor over heb. Maar wellicht dat iemand me straks verteld dat ik de goede spullen wel heb of dat ik beter de triggerset en flitsers kan verkopen om een andere set aan te schaffen, ik sta overal voor open. En als het voordeliger is om de Canon te behouden en een ander setje flitsers te kopen dan doe ik dat. Ik blijf tenslotte Nederlander hè :blush

Dus ik sta voor alles open. :)

Profiel op dit foto forum
BerichtGeplaatst: 07 feb 2011 11:44 
Lid
Fotografie

.... kijk.... op een gegeven moment zijn er geen verschillen meer tussen een Canon en een NIkon. Waarom kopen mensen dan toch nog eerst een Canon en wachten dan op een upgrade? :angel

BerichtGeplaatst: 07 feb 2011 13:28 
Lid

Bezwaar bewerken: Ja
De enige reden die het voor mij persoonlijk zou rechtvaardigen om over te stappen op Nikon is vanwege de enorme ISO / low light prestaties van de D3s. Maar dan hebben we het ook echt over het vlaggenschip van Nikon, en dat ligt momenteel een beetje buiten budget ;)

BerichtGeplaatst: 07 feb 2011 13:34 
Lid
Fotografie

Pin me niet vast aan alle prijzen, maar ik heb even snel geprobeerd iets voor je op een rijtje te zetten ;)

Verkoopwaarde v jou huidige materiaal:
50D : € 550,-
24-105 : € 795,-
50 1.4 : € 240,-
10-20 : € 300,-
18-250 : € 200,-
mecablitz:€ 125,-
--------------------------------------------
€ 2210,-

Nikon materiaal ( wat je een beetje aangaf )

D300s (demo) : € 1000,-
SB900 (nieuw) : € 325,-
14-24 (2e hands) : € 1100,- (Evt 10-20 Sigma 10-20 € 300,- 2e hands)
50 1.8 (nieuw) : € 99,-
28-70 (2e hands) : € 850,- (of de sigma 24-70 dure/goede versie € 600,- 2e hands)
70-200(2e hands) : € 1200,- ( of de sigma evt voor € 450,-)
---------------------------------------------
Nikon € 4574,-
Sigma € 2774,-

*prijzenbron: MP

Met 2 extra SB's komt daar dus natuurlijk nog € 650,- bij.

Dus als je alles met deze prijzen kunt verkopen, en natuurlijk kopen, moet er in de goedkoopste optie een goede € 550,- bij ( maar ik neem aan dat je dan meerdere flitsers wilt,..Overigens is een SB600 in gezelschap van 2 900's ook niet erg/verkeerd hoor ;) )

Bij Camerato,...... .nl koop je bvb voor € 224,- een Trigger met TTL. evt voor meerdere flitsers komt daar 224,- bij voor een extra reciever.
De prijs vd Phottix moet ik je schuldig blijven, maar wellicht zijn die nóg wat goedkoper :D

BerichtGeplaatst: 07 feb 2011 13:52 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
voor mij was het nikon versus canon gedoe als geintje bedoeld trouwens.
Zit tot aan mijn nek vol met nikon spul dus overstappen is geen enkele issue.

Zal wel eerlijk zeggen als ik niks had en nu zou gaan kopen is het voor mij echt niet 100% nikon hoor ook al ben ik ewr nog zo tevreden over.

waar zit de twijfel?

Bij het kwaliteits/prijs issue.

BerichtGeplaatst: 07 feb 2011 13:56 
Lid
Fotografie

@MArtinvh...leuke berekenening natuurlijk....maar waar komt die 70-200 opeens vandaan? En die 14-24? Als je dan toch gaat vergelijken, doe het dan eerlijk...

De 24-105 is bij Nikon dan de 24-120 f4, rest is al third party..dus óók voor Nikon beschikbaar. Evenals een 50mm 1.4, welke prijstechnisch goed meevalt.

Nu wil ik TS niet "omlullen" naar Nikon, iedereen moet gebruiken wat hij/zij prettig vind, maar als je gaat vergelijken...dan moet je dat wel goed doen ;)

BerichtGeplaatst: 07 feb 2011 14:31 
Lid
Fotografie

24-120 :rof :rof

Sry, maar als er 1 mislukte lens is van Nikon, dan is deze dat helaas ;)
vignetering als een dolle, onscherp op de uiteinde van zijn kunnen de 24 en de 120mm. + ook in het midden erg soft,.... Sry ik heb er 2 gehad ( dacht dat de eerste een maandagmorgenlensje was, maar helaas )
+ de 24-120 kost 2e hands zo'n € 200,- ,..... tov de 24-105L welke zo'n € 800,- 2e hands kost lijkt me alleen daarin het verschil in glas al duidelijk naar voren komen.

Gezien zijn 24-105L wél een erg goede lens is, vond ik een 70-200 qua prijs én qualiteit zeker een goede vergelijking. Natuurlijk is het een ander bereik, maar aangevuld met de 24(28)-70 heb je zo een erg mooie combi.

Waar de 14-24 vandaa komt ? allereerst is het maar een suggestie,... vandaar ook de Sigma variant erachter tussen haakjes. Ten 2e is/zijn groothoeklensjes ook een erg sterk punt van Nikon,...

Maar waar haal je vandaan dat ik een vergelijking post ?
Ik geef enkel aan wat hij zo'n beetje terug kan verwachten voor z'n canon spullen + ik gaf/geef enkele opties van een mooi Nikon setje,.... Heb nergens gezegd dat ik Canon met Nikon oid aan het vergelijken ben hoor ;)

Ikzelf schiet met Nikon, en zal wss altijd bij nikon blijven,... maar in dit Topic probeer ik juist uit te leggen dat deze overstap op basis van enkel CLS imo niet nodig is als je ziet wat je er evt bij moet leggen. Helemaal gelet op het feit dat er voortaan prima triggers zijn met behoud van TTL

Laatst bijgewerkt door Martinvh op 07 feb 2011 14:49, in totaal 4 keer bewerkt.

BerichtGeplaatst: 07 feb 2011 14:32 
Lid
Fotografie

Martinvh schreef:
Pin me niet vast aan alle prijzen, maar ik heb even snel geprobeerd iets voor je op een rijtje te zetten ;)

Bedankt voor je werk.
Zelf heb ik ook al een beetje berekent wat het zou gaan kosten. En dit is best een behoorlijk verschil.

Wat is dan het voordeel van het CLS-system van Nikon t.o.v. een triggerset die géén TTL doorgeeft.?
één ding wat kan ik bedenken en weet is dat je alle flitsers afzonderlijk moet instellen. TTL staat voor trough the lens. Dus het meten door de lens voor de belichting. (Als ik het fout weergeef graag reactie! :up) Wat moet ik weten of wat moet ik meer doen t.o.v. CLS-System?Heb ik dan kans op over of onderbelichting of zeer verkeerde instellingen of ben ik meer aan het "spelen" voor de goede belichting?

Als ik van te voren had geweten wat ik nu allemaal al weet dan was het iets eenvoudiger geweest toen ik begon met DSLR. :D

BerichtGeplaatst: 07 feb 2011 14:40 
Lid
Fotografie

Het automatisch beoordelen van de hoeveelheid af te geven licht en het verdelen in groepen en zo iedere flitser apart instellen ( qua + of - ) is altijd het sterke punt geweest van het CLS systeem, maar idd door de komst van de triggers ebt dat wat weg.

Hou wel in de gaten dat het CLS systeem enkel werkt wanneer alle flitsers "zicht" hebben op de commander (flitser op je cam, onboard of opzet)

Het voordeel van radiotriggers is dat deze dus ook werken als je een flitser ergens wegmoffeld,... iets wat ikzelf vaak doe,.... maw ik heb Nikon en dus ook CLS, maar over het algemeen gebuik ik gewoon Trigger. ( zelfs zonder TTL :D )

BerichtGeplaatst: 07 feb 2011 15:40 
Lid
Fotografie

Martinvh schreef:
Het voordeel van radiotriggers is dat deze dus ook werken als je een flitser ergens wegmoffeld,... iets wat ikzelf vaak doe,.... maw ik heb Nikon en dus ook CLS, maar over het algemeen gebuik ik gewoon Trigger. ( zelfs zonder TTL :D )

Kijk, dit is een antwoord waar ik wat mee kan......sorry,...blijft toch gewoon mijn Canon 50D. :D

Maar ik vind dit antwoord wel interresant. Iemand die Nikon heeft en toch niet met CLS werkt maar gewoon met triggers. Ik blijf open staan voor andere reacties

BerichtGeplaatst: 07 feb 2011 15:47 
Lid
Fotografie

Ik heb geen triggersetje, dus gebruik "noodgedwongen" CLS infrarood. Werkt goed, maar.... ik ga zeker nog eens een triggersetje kopen, wanneer ik meer aan portretfotografie gan doen :angel

BerichtGeplaatst: 07 feb 2011 15:50 
Lid
Fotografie

@MartinvH...ik val je niet aan ;) De 24-120 van Nikon ken ik niet persoonlijk, maar in bereik heeft deze meer gemeen met de 24-105 van Canon dan een 70-200, wat gewoon een heel ander type objectief is.

Je hebt wel degelijk een vergelijk van kosten gemaakt, en daarin zag ik een goede set van Canon vergeleken met een "betere" set van Nikon, maar zonder aanleiding voor bepaalde keuzes. Dan ga ik vragen stellen...of het nu Canon of Nikon is....zeg dus niet dat je geen vergelijking hebt gepost, want op een andere wijze is jouw post niet te interpreteren ;)

Hiermee zeg ik dus niets over de intentie van je post, ik vond de vergelijking enkel vreemd en had hier toelichting bij nodig. That's all. En schiet zelf ook met Nikon, maar dat terzijde.

BerichtGeplaatst: 07 feb 2011 16:15 
Lid
Fotografie

O ja, CGF...als je eens een goede Nikon wil meemaken :P Ik woon in de buurt haha ;)

BerichtGeplaatst: 07 feb 2011 17:14 
Lid
Fotografie

En als je een keer een nog betere nikon wilt proberen, ik woon ook in de buurt :)

BerichtGeplaatst: 07 feb 2011 17:23 
Lid
Fotografie

:jengel

BerichtGeplaatst: 07 feb 2011 17:53 
Lid
Fotografie

Ik wil ook wel langskomen Rbfoto, maar denk er aan: eens gegeven blijft gegeven... :D

BerichtGeplaatst: 07 feb 2011 17:54 
Lid
Fotografie

Je mag best langskomen en alles uitproberen maar meenemen niet :)

BerichtGeplaatst: 07 feb 2011 17:56 
Lid
Fotografie

:cry

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende