Het is 12 jul 2025 01:28

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Auteur Canon inruilen voor Nikon
 Canon inruilen voor Nikon
BerichtGeplaatst: 08 feb 2011 16:03 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Het was slechts een constatering.

Daar waar de primes in het 500 en 600 mm segment Canon altijd significant goedkoper waren is dat bij de nieuwe uitrol niet meer het geval.

Het kwaltiteits verhaal wordt bijna altijd subjectief benaderd dus daar doe ik maar even niet aan mee.

denk dat de 500 en 600 mm van beide merken gewoon supergoed zijn en het is afwachten wat de nieuwe primes van Nikon nu gaan kosten.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 08 feb 2011 16:08 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
Maar wat Jeroen probeert te zeggen is dat je constatering niet juist is...de adviesprijzen, degene die je nu hoort...zijn nooit de uiteindelijke prijzen die in de winkel gevraagd worden.

Ga maar eens uitzoeken wat de adviesprijzen van je eigen materiaal zijn ;)

Zodra de nieuwe objectieven "enige tijd" beschikbaar zijn zul je zien dat de prijze dichtbij of zelfs onder Nikon komen te liggen...

Profiel op dit foto forum
BerichtGeplaatst: 08 feb 2011 16:43 
Lid
Fotografie

canon, nikon, who cares anyway..? als je het helemaal niet meer ziet zitten, dan koop je toch gewoon een leica..? :P ben je meteen van al dat el japo VR vs IS gelazer af, en je hebt een camera die langer meegaat dan jijzelf.. :sar

das ´deutsche wirtschaftswunder´ is verre van perfect, en je kunt er ook niet alles mee platen, maar het is een ´gevoel´ en een ´beleving´
...
zie het maar als een perfecte bmw met i-drive vs een morgan +8 zonder allerlei foefjes.... :rof

uiteindelijk gaat het om het rijplezier, en niet om abs, stuurbekrachtiging, en weet ik veel..

:sar :sar :sar :sar :sar :sar

gewoon lekker bij canon blijven..niks mis mee.. nikon is te vergelijken met saab, en canon met volvo... :jj

ik rij voorlopig in een suzuki (sony)... :rof met af en toe een uitstapje naar saab, volvo en mercedes of zelfs rolls-royce-camera-equivalenten.. :proost :D

pics blijven hetzelfde btw.. da´s niet de schuld van de camera of de lens, maar da´s mijn eigen schuld en gebrek aan talent.. :blush :)

BerichtGeplaatst: 08 feb 2011 16:51 
Lid
Fotografie

Heb de adviesprijzen vergeleken en niet de winkelprijzen.

BerichtGeplaatst: 08 feb 2011 16:54 
Lid
Fotografie

wil53 schreef:
Het was slechts een constatering.

Daar waar de primes in het 500 en 600 mm segment Canon altijd significant goedkoper waren is dat bij de nieuwe uitrol niet meer het geval.

Het kwaltiteits verhaal wordt bijna altijd subjectief benaderd dus daar doe ik maar even niet aan mee.

denk dat de 500 en 600 mm van beide merken gewoon supergoed zijn en het is afwachten wat de nieuwe primes van Nikon nu gaan kosten.

De advies prijzen en de verkoop prijzen liggen nogal eens uit een..
Daarnaast zijn de objectieven nu ook goedkoper omdat het al een wat ouder objectieven zijn, dat geld bij Nikon waarschijnlijk ook zo, het wordt pas interessant om de prijs te zien wanneer Nikon met een nieuwe versie uitkomt.

Maar goed deze objectieven worden aan maar een paar stervelingen verkocht.

BerichtGeplaatst: 08 feb 2011 16:57 
Lid
Fotografie

Alex Nikon Volvo en Canon Saab niet andersom. Alle 2 goed maar niet het beste :)

Maar ik doel eigenlijk op de mooiste reclame die ik zag in de amerkaanse playboy die ik overigens kocht voor de goede interviews toen ik 14 was :)

Je zag een foto van een Saab en daaronder een gedigitaliseerde blokkerige foto je kent het wel digitenne kwaliteit :) En daar stond niets anders dan:

Saab vs Cubism

Mooi hè die reclame code in Amerika waar je elkaar mag afbranden :)

BerichtGeplaatst: 08 feb 2011 16:59 
Lid
Fotografie

Nagtie schreef:
Maar goed deze objectieven worden aan maar een paar stervelingen verkocht.

Het zelfs raar dat ze er nu mee komen. Normaal komt de meuk van beide uit dat segment meestal net voor de OS of WK's ed wat staat er op stapel dan nu deze lente. WK sjoelen voor lange afstanden ????

BerichtGeplaatst: 08 feb 2011 17:11 
Lid
Fotografie

Niet zo heel vreemd, veel fotografen stappen momenteel over op Nikon vanwege de ruisprestaties icm betere beeldkwaliteit bij deze objectieven. Nu probeert Canon dat waarschijnlijk op deze manier ietsjes in te perken.

BerichtGeplaatst: 08 feb 2011 17:25 
Lid
Fotografie

Vergeet niet dat er meer Nikonians naar Canon overgestapt zijn, omdat Nikon na de F5 geweon geen antwoord had tot de D2x en eigenlijk de D3 series als ook de D700 en D300. Ook al waren de D200 en D2 goed. Canon was natuurlijk heer en meester op het 135 formaat in digitaalland.

En veel van die jongens worden ook aangeboden om over te stappen. David Noton was Nikonian tot het hem te lang duurde op de 1DsMkI overgestapt en ze hebben hem weer terug willen halen na de 1DsMkII met een D3 set, echter heeft hij dat even geprobeerd en is weer terug gekeerd om een aantal voor hem belangrijke redenen.

Er is geen betere in het Merk, maar zoals ik al aangaf zijn de vaker complementair dan vergelijkbaar. Zo zie je in sport meer Canon, maar bij oorlogs journalisten ed en oa de Nasa Nikon, ondanks het minder zijn in wideangle gebied op zoom niveau zie je toch veel Canon shooters in landscaping, uiteraard ook ivm de 5DMkI en II. Maar grappig is ook het aantal Serieuze Canon landscapers die de Nikon zoom gebruiken andersom zouden veel Nikonians de TS-E 17 L willen gebruiken op hun Nikon, maar dat past niet omdat de monding groter is van Canon.

In het studio segment weet ik eigenlijk niet of wie daar min of meer heerst, vaak zie ik daar de 1Ds of de D700 maar bij stage fotografie weer Nikon en daar doet Canon het gewoon weer minder.

Zoals ik al zei zou een goede fotograaf die alle spectra bediend voorzien moeten zijn van beide. Maar de meeste doen een segment met bruiloften erbij en dan is het weer om het even met het aantal D700's en 5DMkII's en strak weer de MkIII.

Echter is Canon al een tijdje voorbij de maximale oplossend vermogen van de sensoren vs lenzen. Dat was oa de reden dat de EF 16-35 als de sodemieter vernieuwd moest worden.

BerichtGeplaatst: 08 feb 2011 17:45 
Lid
Fotografie

In de sport moet ik zeggen dat ik steeds meer Nikon tegenkom. Zelfs de huisfotograaf van Ajax fotografeert tegenwoordig met Nikon.

BerichtGeplaatst: 08 feb 2011 18:05 
Lid
Fotografie

who cares welke camera je meer of minder ziet in the field? de meeste fotografen kiezen niet alleen voor een camera-only, maar voor een geheel systeem..bijbehorende lensjes dus,een of ander canikon contractje wat betreft garanties, reparaties en allerlei back-up zooi van canikon en weet ik veel, en daar stap je niet zomaar vanaf.. fuck the body´s, de meeste investeringen zitten in de lensjes..en die pleur je niet zomaar weg..tijdens het wk voetbal in zuid-afrika heeft met name nikon er van alles en nog wat aan gedaan om canonian-shooters over te halen met nikons te gaan schieten, en op dat gebied is men bereid tot heel ver te gaan.. (en lekkere handel en deals voor de pro´s, die hun huid duur verkochten) wie kan er nou nee zeggen tegen veel korting of zelfs eea for free?? merk zal voor de meesten een rotzorg zijn, ik ga ervan uit dat die jongens en meiden ervaren genoeg zijn om met welke camera dan ook hun pics te kunnen maken en te verkopen.. dit is een geheel andere wereld dan het amateurwereldje, zeker op hoog niveau..in die hele pro-wereld wordt er met van alles en nog wat gegooid, terwijl men de centjes hoofdzakelijk verdiend in het midden of instapsegment, dat pro-circuit lijkt mij meer iets voor de reclame.. (wat is er nou beter dan een hele horde persfotografen op een groot evenement te zien met oftewel canons met witte toeters, of nikons met zwarte toeters met gouden randje? ;) ) ik weet niet wie toendertijd dat blog gevolgd heeft van die NL fotograaf, die richting het wk-voetbal in zuid-afrika ging, maar daar stonden soms dingen in, waar je soms toch wel achter je oortjes gaat krabben..(ik weet alleen zijn naam ff niet meer, sjips! :wacko )

BerichtGeplaatst: 08 feb 2011 18:42 
Lid
Fotografie

Je mist het punt...
Ging erom wat de marketinggedachte was. Die maak jij nu juist nog duidelijker ;)

BerichtGeplaatst: 09 feb 2011 14:23 
Lid
Fotografie

rbfoto schreef:
En als je een keer een nog betere nikon wilt proberen, ik woon ook in de buurt :)

:cry2 toch zeer ontroerend zoveel liefde hier in Harderwijk, haha :D

Ik heb nu alles al wel gelezen, waarom de één Nikon zou nemen en de ander Canon.
Ik vind beiden dé camera's in dit segment. De één heeft voordelen met CLS en de ander met objectieven enz. enz...

Waar het mij omging of ik er verstandig aan zou doen en of CLS het ultieme "strobisten" is.
Wat ik nu weet, en gelezen heb, is het een zeer handig hulpmiddel maar met of zonder CLS sommige triggeren liever. Aangezien me het ook veel geld gaat kosten laat ik me dan gewoon bij Canon houden en dan maar een aantal maal "heen & weer lopen" :knip2

Een ieder bedankt voor zijn objective mening :upc

BerichtGeplaatst: 09 feb 2011 16:07 
Lid
Fotografie

Is ie nog NIET ingeruild....??!?? :sar :jengel

BerichtGeplaatst: 09 feb 2011 16:13 
Lid

CGF schreef:
Aangezien me het ook veel geld gaat kosten laat ik me dan gewoon bij Canon houden en dan maar een aantal maal "heen & weer lopen" :knip2

beste keuze ooit :DD ;)

BerichtGeplaatst: 10 feb 2011 01:08 
Lid
Fotografie

Ondanks het feit dat ik mijn sb800's via het menu van de camera kan instellen en dat de aansturing via IR werkt, heb ik soms dat een flitser niet flitst. Naar aanleiding van de post van Jeroenk even een kort onderzoek gedaan naar de RF602 triggerset, maar even los van de techniek: voor dit bedrag kun je ze niet laten liggen... (besteld via Ebay).
De recenties daarna toch nog even gelezen en die klinken veelbelovend. Dus, zelfs al beschik je over een CLS en kunje via IR de flitsers aansturen, zelfs dan nog verlang je naar een trigersetje :D

BerichtGeplaatst: 10 feb 2011 02:10 
Lid
Fotografie

Een merk-switch maken om het beeld kwaliteit is 100% t begrijpen maar om deze reden dus totaal niet.
Zodra je uitgeëxperimenteerd bent met dat strobisten wil je wellicht toch wat serieuzer licht en dan maakt camera al niks meer uit.
Doet een ST-E2 niet wat je wil ??

BerichtGeplaatst: 10 feb 2011 02:17 
Lid
Fotografie

volgens mij kun je met beide camera-merken helemaal jezelf uitleven in het strobisten-werk, maar wie ben ik?

het ene zal voordelen of nadelen hebben tov het andere, maar dat geldt voor zowat alles denk ik.. :foto

BerichtGeplaatst: 10 feb 2011 15:36 
Lid
Fotografie

@ Richard @ Sjinouck,...

Jullie hebben helemaal gelijk! :up

BerichtGeplaatst: 10 feb 2011 16:16 
Lid
Fotografie

Dus moraal van het verhaal is na vier dagen ............. blijf maar bij Canon :rof :rof :cry

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende