Het is 18 jul 2025 12:46

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Auteur Canon inruilen voor Nikon
 Canon inruilen voor Nikon
BerichtGeplaatst: 10 feb 2011 17:29 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Tenzij je net als al je andere vriendjes dus met een Nikon wilt fotograferen, dan moet je de Canon boel verkopen en een mooie Nikon set terugkopen :DD

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 10 feb 2011 18:00 
Lid

Bezwaar bewerken: Ja
Ik zou niet weten waarom iemand dat in godsnaam zou willlen... Volgens mij heb je dan gewoon verkeerde vrienden ;) :D

BerichtGeplaatst: 10 feb 2011 18:06 
Lid
Fotografie

shooter schreef:
Ik zou niet weten waarom iemand dat in godsnaam zou willlen... Volgens mij heb je dan gewoon verkeerde vrienden ;) :D

sowieso :rof

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
BerichtGeplaatst: 10 feb 2011 18:07 
Lid
Fotografie

Kijk, dat bedoel ik nou, er zijn maar weinig mensen die echt weten wat het begrip "kwaliteit" inhoudt....... :rof :rof :rof :proost nikon :proost !!

BerichtGeplaatst: 10 feb 2011 18:19 
Lid

weet je hoe je de waarde van een nikon dubbelen?

een 4GB kaartje erin te stoppen!

BerichtGeplaatst: 10 feb 2011 18:24 
Lid
Fotografie

Shit die is hard.

Maar nog een, als mensen niet de kwaliteit weten, waarom is Canon dan al jaar en dag de marktleider. Voortrekker van de techniek en kan Nikon inhoudelijk pas weer mee praten sinds de D300, D700, D3 series.

BerichtGeplaatst: 10 feb 2011 18:31 
Lid
Fotografie

kijk nou komen de echte gevoelens los :rof

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
BerichtGeplaatst: 10 feb 2011 18:49 
Lid
Fotografie

Nee want na de analoge periode was het diep treurig met SLR land, en Canon heeft het daar goed gedaan door al snel met een betrouwbare 1Ds te komen, waar de D1, D100, niet mee telde en er veel Nikoninans gedwongen naar Canon zijn gegaan. Waar ze nu weer terug gaan op ruis gebied. En dat is ook een zwakte van Canon. Basale vragen als een MLU knop rechtstreeks en niet meer pixels maar een betere signaal ruisverhouding is al jaren gewenst in pro land, maar op een of andere manier wil men daar niet naar luisteren.

Ik ben dus ook enorm geinteresseerd in de 1DsMkIV.

Om terug te komen de D2x was een goed toestel maar moest het op veel fronten afleggen nog totdat Sony Nikon te hulp kwam met de FullFrame sensor.

De D200 was een goede camera, maar kon economisch makkelijk bijgehouden worden door de 30D/40D terwijl dat toch weer een tikkie minder was. De 7D is niet voor niets gekomen om een echt antwoord op een D300(s) te zijn.

OP midden segment fullframe had Canon niets te vrezen en kon dus heel lang met haar 5DMkI door en niet veel later overbluffen zelfs met de concurrentie van de D700 die alleen gehyped wordt naast de overige kwaliteiten die je dus ook bij de 5DMkII hebt S/R. Maar de 5DMkII is nog steeds een vergelijkbare camera op D700 punten en dan heeft ze nog steeds iets up her sleeves. De 5DMkIII wordt interessant als ook een D700 opvolger.

Het vervelende is dat we altijd dingen vergelijken met segmenten maar niet oprecht. Als de BMW 1 uit komt dan is die de beste en als een jaar later de A1 uit komt is dat weer de beste tot de BMW 1MkII weer uitkomt.

Er is geen betere in eindresultaat omdat dat afhangt van de fotograaf en de nabewerking.

Ik zelf zou als ik veel in het donker normaal moet fotograferen niet twijfelen en een Nikon wensen. Echter op veel andere vlakken een Canon. En CLS is een goede reden om voor Nikon te kiezen, alleen weet je, zoals ik al een keer hier heb geschreven, dat meestal pas na een paar bodies of een aantal jaren.

Als je voor veel hobbies geldt, wist dan wat je later zou weten, dan maak je vaak een andere beslissing. Ik zou bv voor mijn Golf set uit eindelijk veel minder kwijt geweest zijn als ik meteen voor Titleist gegaan was, maar nu ben ik er via een lange omweg aan gekomen. :)

BerichtGeplaatst: 10 feb 2011 20:03 
Lid
Fotografie

.... en eerlijk is eerlijk: CLS op basis van infrarood is eigenlijk iets voor amateurs. Nikon zou eigenlijk de PW's in eigen beheer moeten exploiteren danwel deze techniek gewoon inbouwen in hun systeem :)

BerichtGeplaatst: 10 feb 2011 20:21 
Lid
Fotografie

Henry ik denk dat ze dat nog niet doen ivm de aanvullende markt waar ze niet meteen ruzie mee willen en misschien zit de licentie voor 2.4GHz in de weg. Je moet wel alles afschermen intern en misschien is een licentie op alle modellen camera's en flitsers net iets te duur.

Ik zelf heb dus een ST-E2, 580EXII, 430EXII en een 430EX. Allemaal volgens datzelfde principe dus daarin onderscheid Canon niet van Nikon. Het gaat volgens mij ook meer om de belichtingsmodule of de verwerkings software.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5