Sjan schreef:
Bedankt Alex en Ron,
Fijn als ze de lens gratis aanpassen als het probleem zich ook voordoet bij de macrolens, maar wie weet hoe lang je die dan weer moet missen.
Ik heb overigens net een Minolta 100mm Macro gezien op marktplaats voor 400,00 euro, maar ben niet zo'n waaghals in tweedehands

, nou is Antwerpen (waar de advertentie vandaankomt) natuurlijk wel een leuk uitstapje.

2e hands is altijd een risico, al heb ik zelf geen slechte ervaringen met 2e hands.. wat vaak helopt is zelf contact leggen met de verkoper via telefoon of mail (ik bel altijd even op, zodat ik met de verkoper in kwestie kan spreken en gerichte vragen kan stellen) en ik check ook altijd even de overige advertenties van de aanbieder (mochten die er zijn)..(teveel advertenties kan overigens ook betekenen dat je met een zogenaamde handelaar te maken hebt, die lensjes opkoopt en vervolgens weer doorverkoopt als zijnde privaat-persoon, maar daar ben je zo achter..)
bij twijfel over de bedoelingen gewoon laten gaan, en je vooral niet laten meeslepen in de biedingen..! hou een prijs voor jezelf in gedachten, en ga daar niet meteen overheen.. ik heb al dingen gezien, wbt bieden, waar de prijzen zo absurd hoog werden, dat het beter was om een nieuwe te kopen..
400 euri is een flink bedrag, dus als je kans hebt om de boel in levenden lijve te zien, dan zou ik dat toch doen.. neem wel in ogenschouw, dat de reiskosten ook toevoegen op het uiteindelijke aankoopbedrag..(en vraagprijs hoeft niet perse de prijs te zijn waar de verkoper uiteindelijk mee akkoord gaat natuurlijk)
ik ga er sowieso altijd wat onder zitten, wat overigens niet wil zeggen dat je onzin-biedingen moet doen (en die lui circuleren regelmatig op bv marktplaats), gewoon een eerlijk bod doen, en evt via telefoon onderhandelen..ze willen van die lens af, en men zet meestal hoger in, dan ze eigenlijk verwachten.. daar zit dus meestal nog onderhandelingsruimte in..paypal is een mooie manier om je betaling te doen btw..
macrolenzen zijn meestal goed onderhouden en hebben weinig barre omstandigheden gezien in tegenstelling tot bv 70-200 lenzen, die meestal toch een zwaarder leven hebben gehad.. vraag ook of er bv een uv, of lenscase bijzitten, je weet maar nooit, en alles is meegenomen..
pin je ook niet vast op 1 lens.. van tijd tot tijd komt deze en gene macro toch wel weer voorbijgevlogen.. ik heb een half jaar zitten kijken naar een gebruikte minolta beercan bv..
en sommig spul heb ik in eerste instantie via marktplaats of e-bay gekocht, tijdje gebruikt, en later zelfs met winst terugverkocht..

mijn 50mm rs 1.7 en sigma 24mm 2.8 superwide II waren daar een mooi voorbeeld van..

mijn laatste aankoop komt trouwens a.s. maandag of dinsdag binnen (ook van marktplaats) en da´s een batterij-adapter voor een yashica electro..