Het is 18 jul 2025 19:03

Ga naar pagina Vorige  1, 2

Auteur Macrolens:Sony of Tamron?
 Macrolens:Sony of Tamron?
BerichtGeplaatst: 04 maart 2011 09:05 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
De aanbieder op Marktplaats gaat niet lager dan 390,00 euro.
Wie adviseert mij het wel of niet te doen?

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 04 maart 2011 11:48 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
zeg hem maar dat je voor 419 euri een spiksplinternieuwe sigma 105mm 2.8 ex dg macro kunt kopen MEt garantie bij cameranu.nl

de minolta 100mm macro mag dan wel een erg goed objectief zijn, de leeftijd begint toch ook mee te spelen, en je moet de verzendkosten er ook nog bij rekenen, en je hebt geen garantie. een nieuw objectief zoals de sigma 105 bij cameranu.nl zal optisch niet zo heel erg veel verschillen , is gloedjenieuw, je hebt garantie en hij wordt gratis en voor nop aan je verstuurd..

heb een minolta 100mm macro zien staan op marktplaats, mss is het dezelfde, maar daar wordt 400 euri voor gevraagd, en de biedingen die daar op zijn gedaan liggen ongeveer rond de 250-300 euri. dat lijkt mij meer een schappelijke prijs.. het staat iedereen vrij om te vragen wat men wilt natuurlijk, maar soms denkt men nog steeds een nieuw objectief in bezit te hebben, en gaat men uit van de nieuwprijs die men destijds toen betaald heeft.. alles goed en wel, maar 400 euri voor een gebruikt objectief via marktplaats vind ik zelf het risico niet waard. zeker niet als je bedenkt dat je voor 4 tientjes meer een nieuwe sigma hebt. (en die presteert toch ook goed.)

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
BerichtGeplaatst: 04 maart 2011 14:05 
Lid
Fotografie

Bedankt voor je reactie!
't Is inderdaad dezelfde advertentie Sjinouck.
De Sigma 105mm lens kan alleen op mijn Sony A33 als hij daarvoor aangepast is, blijkbaar. Ik heb bij
Konijenberg geinformeerd en kreeg het volgende bericht n.a.v. mijn vraag of de sigma 105mm op de Sony A 33 kan:
Wij hebben meteen geïnformeerd en u heeft gelijk, er kunnen problemen ontstaan met Sigma objectieven in combinatie met de A33 en A55.
Mocht u beslist een Sigma 105mm Macro wensen dan kan dit objectief kosteloos door Sigma aangepast worden.
Desondanks raden wij u aan toch nog even geduld te hebben en te wachten op de nieuwe serie Sigma objectieven die wel geschikt zijn voor de A33 en A55
.[/i]
Vandaar dat ik ben gaan zoeken op Marktplaats, maar mede door jouw argumenten zie ik er beter van af omdat je inderdaad geen garantie hebt en met een beetje geduld kom ik nog wel wat tegen en anders toch maar de dure Sony 100mm.
Ik heb ook nog even geinformeerd om de Tamron 90mm wel geschikt is voor mijn camera. Dat bericht wacht ik nog af.
Nogmaals dank voor het meedenken. :up

BerichtGeplaatst: 04 maart 2011 14:36 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
lekker op je gemakje blijven zoeken, totdat die mooie deal voorbij komt. :up minoltalensjes zijn zeker erg goed, maar tegenwoordig wordt eea nogal gehyped of overdreven.. ben zelf ook een fan van minolta-spul, maar de prijs moet wel goed zijn. het minolta spul begint ouder en ouder te worden, en idd, minolta heeft supergoede objectieven gemaakt, (zeker in de tijd toen men nog samenwerkte met leica), maar ze zijn inmiddels wel redelijk qua leeftijd, en de huidige lensjes zijn veelal meer modern en meer toegepast voor digitaal gebruik..

veelal wordt dyxum aangehaald bij minolta-lensjes, en op zich is dat een behoorlijk betrouwbare bron, niettemin, de reviews zijn door gebruikers zelf geschreven, en de ene is wat enthousiaster over een lens dan een andere, met als gevolg dat er hogere punten gegeven worden dan eigenlijk zo´n lens verdient.

mooi voorbeeldje is de minolta 70-210 f/4, die een zowat mythische cult-status gekregen heeft. toegegeven, het is een rete-goede lens, en ik heb er zelf ook eentje, maar hij legt het toch behoorlijk af tegen de modernere sigma 70-200 2.8 ex dg hsm macro II..die sigma heeft vele malen minder last van chromatische abberatie, stelt sneller scherp dankzij hsm, en geeft op f/4 precies hetzelfde mooie uitgesmeerde bokeh.. ik heb de beercan (want zo heet die minolta 70-210 f/4 es getest tegen die sigma 70-200 2.8 en een leica 180mm 2.8 elmarit-r en het bokeh is zowat hetzelfde op f/4, zij het dat de sigma en de leica beter presteren wat betreft CA..de leica is ouder dan de beercan, de sigma is nieuwer dan zowel de leica al de beercan..qua scherpte is die leica natuurlijk de allerscherpste, maar de sigma is voor all-round gebruik veel handiger en sneller qua gebruik.. de beercan die ik heb stamt uit 1988, en voor zijn leeftijd doet ie het nog goed, maar het is totaal geen match meer voor nieuwere lenzen van tegenwoordig..

meestal zijn het handelaren die de dyxum-cijfers aanhalen, en ook al is minolta erg goed, de prijzen die men tegenwoordig durft te vragen zijn gewoon bezopen....(uitgezonderd de minolta-g-lenzen, want die zijn top-off-the-bill, met meestal afbladderende witte verf.. ;) )

van wat ik gelezen heb, werkt de sigma 105mm macro prima op de slt´s, maar de 150mm sigma macro weer niet.. :dk het is even uitproberen, en anders de boel gratis laten aanpassen door sigma..voorwaarde is wel, dat je een nieuwe koopt natuurlijk..

tamron 90mm macro is ook erg goed, en met de cropfactor van 1.5x op je a33 kun je met deze lens ook nog voldoende afstand houden, zodat je insecten etc. niet verstoord of opschrikt..

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
BerichtGeplaatst: 04 maart 2011 19:03 
Lid
Fotografie

Hartelijk dank voor je uitgebreide informatie! :)
Voor mij zijn sommige dingen te technisch om te begrijpen maar waar het op aan komt is dat het me nu heel duidelijk is geworden dat ik niet de lens van Marktplaats ga kopen.
Ik heb intussen bericht van Konijnenberg gehad. Die hebben de Tamron 90mm lens even getest op de Sony A33 en blijkt prima te werken. Toch heb ik een beetje mijn twijfels want ik had eerst een Sony A 100 en daar was de Sigma 70-300 Macrolens ook prima voor volgens de winkel maar hij is nu voor de 3e keer kapot en n.a.v. een reactie van mij naar iemand hier op het forum schreef jij toen het volgende:
w.s. heeft de scherpstelmotor van de sony a100 een te sterk koppel, waardoor sommige lenzen kapot kunnen draaien.
Snap je m'n twijfel over de Tamron 90mm voor het zelfde geld begeeft ie 't ook over een tijdje. :jengel
Misschien toch de Sigma 105 mm aan laten passen. ;)
Ik hou je op de hoogte :D

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2