er zijn idd meerdere versies, maar welke weet ik ook niet precies..
de nieuwste zijn de OS-versies, en ik heb degene die daarvoor in gebruik was, de EX DG 70-200 2.8 apo macro hsmII
de versie voor die 2e, was volgens mij de versie zonder de ´macro´- toevoeging, hetgeen betekent, dat de kortste scherpstelafstand iets verder ligt..
alles daarvoor ben ik de weg in kwijt..
ik heb de mijne 2 jaar geleden nieuw gekocht bij cameranu.nl, ik geloof voor ongeveer 650 euri of zo (?), maar de nieuwe OS versies zijn wel een stuk duurder..(al denk ik wel, dat beeldstabilisatie IN de lens beter is dan in het toestel zelf, zoals bv in mijn sony alpha, en dat heeft natuurlijk ook gevolgen voor de prijs van zo´n objectief)
persoonlijk vond ik de hsmII versie een goede deal, met de huidige OS versie ben ik daar niet zo heel zeker mee van, en wordt een goede gebruikte canon 70-200 mss wel interessanter dan een nieuwe sigma OS-versie..
(zie dat de zoom en MF-ring bij die nieuwe sigma´s ook net andersom zit, dan bij de oudere versies.. waarom men dat gedaan heeft weet ik eigenlijk niet..

)
ben overigens erg tevreden met mijn huidige sigma, en hij heeft mij nog nooit in de steek gelaten..