Het is 24 mei 2025 10:25

Auteur Flitsset uitbreiden...
 Flitsset uitbreiden...
BerichtGeplaatst: 24 maart 2011 21:54 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Hoi, wil graag even wat tegen jullie aan houden.

Ik ben momenteel in het bezit van een Elinchrome D-lite 400w set (2 flitsers met ingebouwde skyport)
en ik heb één Canon 580 EX II. Momenteel krijg ik het niet voor elkaar deze in combinatie met de D-lite set te gebruiken. Zo'n synchromaat doet het slechts één keer en dan moet ik eerst m'n flitser weer opnieuw aan zetten....

Qua belichting heb ik de volgende wensen:
- mogelijkheid 4 flitsers in te zetten (2 achtergrond 2 model)
- mogelijkheid voor mobiel en compact outdoor flitsen (minimaal 2 flitsers)
- draadloze aansturing van het geheel (buit moeten de flitsers uit LOS kunnen opereren)

Nu overweeg ik twee opties:

Optie 1:
Nog een Canon 580 EX II aanschaffen + één pw flex en één mini om eea aan te sturen. Overige flitsers in slave functie (moet binnen niet zo'n probleem zijn) voor buiten kan ik dan op termijn een 2e reciever aanschaffen.

Uitrusting wordt dan 2 studio flitsers, 2 camera flitsers 1 pw reciever/transmitter.
kosten 800 euro. Voordeel van 2x canon flitser tov onderstaande optie is de mogelijkheid is de optie TTL te schieten op buiten locaties.

Optie 2:
2 x een Lumopro LP160 (heeft iemand ervaring of deze slave funcitie wel werkt met studio flitsers zonder syngromaat?) Als dit werkt kan ik de studio flitsers aansturen met de skyport en de lumo's als slave inzetten. Voor op locatie heb ik dan direct 3 flitsers (geen noodzaak... maar ook niet verkeerd).
De hele boel buiten wil ik dan ook aan sturen met een PW set.

Uitrusting 2 studio flitsers, 3 cameraflitsers 1pw set.
kosten 650 euro

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Flitsset uitbreiden...
BerichtGeplaatst: 24 maart 2011 22:37 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik heb net een setje RF602 trigger binnen. Behalve dat je deze onder de reportageflitsers kunt zetten, kun je ze ook met een plug koppelen via de PC-port aan een flitser van een flitsset :)
De RF602 is veel goedkoper dan de Pocket Wizards en (als je de recenties er op naleest) net zo goed. :)

Tip voor degene die ook een triggersetje wil hebben:
- op ebay is de RF602 te koop
- doen het heel goed en veeeeel goedkoper dan de pocket wizards
- op ebay.com kun je ze veel goedkoper krijgen dan op ebay.nl (komen dan uit China en niet uit Engeland)
- betaal met paypal voor 0,0 risico
- let er wel op dat je de juiste set besteld (het kabeltje om een koppeling te maken met je camera verschilt)

Oh ja.... de triggerset kan "andersom gemonteerd" ook als remote afstandsbediening dienen voor je camera

Hierbij een van de vele reviews... : http://strobosfotografie.blogspot.com/2010/03/review-yongnuo-rf-602-triggerset.html

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp