Ik ben al een tijdje op zoek naar een lens om mijn kitlens (de IS versie) te vervangen en ik kom na alle reviews steeds uit op de Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM. Via de zoekfunctie kwam ik hier op het forum niet zo veel verder dus ik post toch maar even met het gevaar in herhaling te vallen

.
Mijn budget ligt ongeveer tussen de 500,- en de 700,- maar omdat er zo veel te kiezen valt wil ik wel zeker weten dat dit een goede keus is en ik geen erg leuke lens over het hoofd heb gezien.
Dus vandaar maar een post in de hoop dat er ervaringsdeskundigen hier op het forum me een beetje verder kunnen helpen

.
Ik vond het bereik van deze lens erg mooi (ik heb nog een 70-300 dus dat sluit mooi aan).
Het enige wat ik me nog afvroeg en waar ik maar geen info over kan vinden is of hij een interne focus heeft (ivb met filters wel prettig). Helaas heb ik hier in de buurt die lens nog niet kunnen vinden dus heb ik hem nog niet kunnen bekijken.
Ik merk dat ik deze lens waarschijnlijk het meeste ga gebruiken en dat maakt het nog belangrijker om een goede keus te maken natuurlijk en waar ik een mooie tijd mee vooruit kan. Ik heb (helaas) niet de middelen om mijn budget erg veel omhoog te schroeven maar ik denk dat ik met een goede middenklasser best tevreden zal zijn.
Wat denken jullie hier over, zou dit toch de beste keus zijn of moet ik nog naar andere lenzen gaan kijken? Bedankt alvast!