Het is 23 jul 2025 00:50

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Whisper (+ nieuwe fotografienaam en layout)
 Whisper (+ nieuwe fotografienaam en layout)
BerichtGeplaatst: 25 apr 2011 00:16 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Hoihoi, ik heb al een tijdje niks meer geplaatst. Ik heb in de tussentijd heel wat foto's gemaakt, maar besloot toch mijn nieuwste te plaatsen. Ze zijn niet spectaculair, maar ik ben behoorlijk aan het uittesten met mijn nieuwe lens, mijn nieuwe naam (Sensible Focus, vinden jullie het wat? Ik twijfel er nog over!) en het verwerken van de dood van mijn vorige modelletje, Puck.. Helaas is hij onder de auto gekomen, may he rest in peace..

Ik plaats nu 2 foto's, allebei ook in een nieuw jasje, wat vinden jullie van alles?

Fotografie
Eigen mening/kritiek: Je moet maar houden van de hoek waaruit ik de foto heb genomen, denk ik zo. Whisper had net wat meer naar het midden gemoeten, maarja, een jonge hond van een half jaartje moet je er maar leuk op krijgen! (Ik zie nu net dat ik er nog eentje uit deze reeks heb die beter is, netjes in het midden e.d. maar ik had deze al nabewerkt..)

Fotografie
Eigen mening/kritiek: Helaas net die oortjes die te weinig ruimte hebben, maar jeetje wat ben ik blij met deze opname, prachtig koppie. De Border Collie komt duidelijk naar voren, hoewel Wizzie nog een tenger smal beestje is, de vacht begint te komen!

* Ze ogen wat onscherp, omdat ik ze net een paar pixels te groot had en dus heb moeten verkleinen, helaas..

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
BerichtGeplaatst: 25 apr 2011 03:34 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
Ik heb de indruk dat ge uw foto's maakt gelijk ge scherp stelt, zonder een nieuwe compo te kiezen....autofocussyndroom noemen sommigen dat. Bij f1 is de poot afgesneden; bij f2 is de hond centraal. Voor het overige zijn het mooie platen. :up

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 25 apr 2011 08:49 
Lid
Fotografie

bij de eerste had ik toch wat meer kijkruimte willen zien, afgesneden poot is ook jammer
de tweede is te centraal en heeft te weinig ruimte aan de bovenkant.
voor tips zou ik toch de exif er bij plaatsen :knip2

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
BerichtGeplaatst: 25 apr 2011 09:05 
Lid
Fotografie

Sluit me hier helemaal bij aan!

Tony schreef:
bij de eerste had ik toch wat meer kijkruimte willen zien, afgesneden poot is ook jammer
de tweede is te centraal en heeft te weinig ruimte aan de bovenkant.
voor tips zou ik toch de exif er bij plaatsen :knip2

BerichtGeplaatst: 25 apr 2011 10:09 
Lid
Fotografie

Ik sluit me aan bij de opmerkingen over compositie.
Daarnaast zijn de foto's niet echt scherp.

Als je exif erbij zet, kunnen we evt helpen waar dat aan ligt. :)

BerichtGeplaatst: 25 apr 2011 18:15 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Allereerst wat rot dat je vorige hond verongelukt is!

Ik krijg aan de hand van je eigen kritiek het idee dat je denkt dat het onderwerp in het midden van de foto moet staan. Dat is een standpunt dat heel erg achterhaald is. Tegenwoordig is de compo juist met het onderwerp uit het midden de norm. Google maar eens op "Regel van derde" en op "Kijkruimte".

Opmerkingen over de aangesneden poten heb je al gehad, wat echter nog niet aangekaart is, is de overbelichting op sommige delen van zijn vacht. Vooral bij foto twee is dat erg jammer, want wanneer je de foto iets aanpast is dat een heel leuk beeld. Zwart-witte honden zijn moeilijk goed te fotograferen. Je wilt een doortekening hebben in het zwart, maar ook in het wit... Je kunt het best het witte gedeelte goed belichten en het zwarte indien nodig in de nabewerking wat extra oplichten. In extreem overbelichte delen zit namelijk geen detail meer. Dit is dus ook niet meer terug te krijgen. In te donkere delen is het detail nog wel aanwezig, zelfs wanneer we het niet meer zien. Licht je dit op, is het dus weer zichtbaar.

:goodluck

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp