Het is 20 jul 2025 16:57

Ga naar pagina Vorige  1, 2

Auteur Macro met de Nikon
 Macro met de Nikon
BerichtGeplaatst: 25 apr 2011 21:21 
Lid
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Fijn dat je sjinouck's antwoord waardeert, die net hetzelfde zei als ik ervoor. Thx voor de waardering.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Macro met de Nikon
BerichtGeplaatst: 17 mei 2011 13:08 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
Ik heb ook een Nikon d3100, super tevreden met de camera alleen nog niet me de kwaliteit van mezelf als fotograaf (binnenkort toch eens een cursus doen of een fatsoenlijk boek met uitleg aanschaffen) of weet er misschien iemand een goede website (behalve fotodrome) waar goed uitleg staat over het gebruik van een dslr. ander ding is ik ben op zoek naar een goede betaalbare Macro c.q. micro lens voor bovenstaande camera. iemand een idee ( met prijsindcatie) bvd

Andere vraag tegelijkertijd is hoe kan ik zien in de codebenaming voor een lens of het een macrolens, behalve as dit erbij staat. Helaas in veel gevallen staat dit niet vermeld.

Profiel op dit foto forum
 Macro met de Nikon
BerichtGeplaatst: 17 mei 2011 16:40 
Lid
Fotografie

gewoon een domkeye bag kopen, als je toch echt een tas wilt.. altijd je spul onder handbereik.. heb afgelopen zondag weer genoeg lui zien rondlopen op een hondenshow met een overvolle backpack, en zelfs met een statief erbij.. :shock

ik had slechts mijn 70-200 2.8 mee, en een UWA, en zelfs geen flitser mee..en dat alles bij indoor.. gewoon je iso omhoog knallen, en goed belichten, en de ruis valt dan ontzettend mee.(zelfs met een ´ruisbak´ zoals mijn sony a200 voor bekend staat.. :angel )

en mijn rug deed w.s. ook niet zoveel pijn bij terugkomst als bij sommige anderen..(en ik had geeneens een tas mee met al die zooi, gewoon hetgene meenemen wat je echt nodig hebt!..gewoon 2 bodies om mijn schouders..en lekker blijven knallen.. :foto )

niet teveel zooi mee willen nemen.. is slecht voor je rug..en vanuit ene rugzak kun je geen foto´s trekken. :nee

]

Macro met de Nikon
BerichtGeplaatst: 17 mei 2011 16:54 
Lid
Fotografie

fozzy_bear24 schreef:
Ik heb ook een Nikon d3100, super tevreden met de camera alleen nog niet me de kwaliteit van mezelf als fotograaf (binnenkort toch eens een cursus doen of een fatsoenlijk boek met uitleg aanschaffen) of weet er misschien iemand een goede website (behalve fotodrome) waar goed uitleg staat over het gebruik van een dslr. ander ding is ik ben op zoek naar een goede betaalbare Macro c.q. micro lens voor bovenstaande camera. iemand een idee ( met prijsindcatie) bvd

Andere vraag tegelijkertijd is hoe kan ik zien in de codebenaming voor een lens of het een macrolens, behalve as dit erbij staat. Helaas in veel gevallen staat dit niet vermeld.

bij nikon macrolenzen staat er gewoon ´micro´ op, bij alle ander merken wordt een echte macro lens ook als macrolens verkocht. macrolenzen zijn prime-lenzen, verkrijgbaar tussen 30, 50, 90,100, 105, 150 en 180mm..

hoelanger je macro-lens, des te meer werkafstand kun je in acht nemen.. voor bloemetjes en planten hoerft zo´n ding nog geeneens zo erg lang te zijn, voor bijtjes en ander vliegend spul, is een zekere werkafstand wel lekker, zo schrikken ze niet meteen van je..grotere werkafstand heeft trouwens nog een voordeel, en dan mbt je belichting.. als je ergens bovenop moet zitten, dan zit je vaak al in je eigen schaduw te knippen..niet altijd even handig dus..

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2