Hallo, ik heb mij nog niet voorgesteld. Dat doe ik bij dezen even. Ik ben Henk, 30 jaar en samenwonend in Meppel. Daar werk ik ook als verpleegkundige op de psychiatrische afdeling van het ziekenhuis. Sinds een paar weken ben ik in het bezit van een camera en ben ik aan het fotograferen geslagen, ik ben dus nog aardig onervaren. Op dit forum kijk is al even rond en hoop hier wat te leren.
Waar het om gaat: er staat een pand dat mij fascineert en omdat brutale mensen de wereld hebben ben ik aan het bellen geslagen. Het is een immens pand en mijn vermoedens waren dat het leeg staat, dit klopt. Via via ben ik in contact gekomen met het hoofd facilitaire dienst en deze man ik bereid om mij een ochtend of middag rond te leiden.
Een andere fotograaf is mij al voor geweest en onlangs blijkt er een trouwreportage te zijn gemaakt vertelde deze Henk. Ook blijkt het leger, in het pand, een klimgelegenheid te hebben en er soms te trainen. Het uitzicht zal geweldig zijn en geheel Meppel, en verder, moet te zien zijn.
Waarom ik dit deel: ten eerste vind ik het gewoon leuk om dit niet alleen voor mezelf te houden. En ten tweede, zoals ik al benoemde, ben ik een beginnende amateur. Ik zou graag 1 enthousiast persoon meenemen die mij ook wat wil leren. Een beetje een win win situatie. Wat met instellingen en positionering klooien en gewoon foto's maken natuurlijk.
Nog twee zaken van belang denk ik.
Ik weet dat de situatie niet ideaal is, begeleid het pand door. Maar dit is onvermijdelijk ivm veiligheid (misschien met wat vertrouwen winnen op de dag zelf, ben ik goed in;) ). Ook het pand "illegaal" betreden is niet mogelijk, dit heb ik goed bekeken.
En ik ben in het bezit van een Olympus Pen. Geen HDR camera/materiaal en allerhande flitsers, objectieven enz. Voor mij is "echt" Urbex niet aan de orden. Foto's in die geest misschien wel. Maar ook gewoon wat allround fotograferen (het hoofd facilitaire dienst:P ), uitzicht en vooral wat leren.
Man... wat een verhaal. Iemand zin in een leuke middag fotograferen?
Ik zal twee foto's plaatsen van betrokken pand. Ok, weet niet precies hoe het plaatsen werkt, maar de link staat er in! Kan je gelijk mijn andere foto's zien
Groeten Henk