Mijn idee over tuinieren wordt misschien niet door iedereen gewaardeerd.
Als natuurliefhebber, speciaal betreffende de plantjes, probeer ik ook het kunstmatige mbt het tuinieren zoveel mogelijk te beperken. Dat betekent: Geen kunstmest, geen onkruidverdelgende middelen, géén pesticiden!!!
Ook in het kader van de bescherming van de natuur houd ik aan dit principe vast. Ik weet dat dit idee een druppel op de gloeiende plaat is, maar toch. Ergens moet men beginnen.
Dit brengt wel enige consequenties met zich mee.
Zo is onze tuin, het gazon, niet paardenbloemvrij, niet mosvrij, niet madeliefjesvrij enz. Met andere woorden het is geen "GREEN"!
Ook groeien er in onze tuin planten die men(ook ík) liever niet in de tuin hebt, zoals brandnetels en distels, maar die worden een aantal keren per jaar verwijderd! Omdat onze tuin steeds stikstofarmer wordt, blijft het "aanbod" van deze minder genode gasten beperkt!!!
Het resultaat is dat er ook spontaan plantensoorten in de tuin groeien die tot zeldzaamheden behoren.
Spontaan is er de brede wespenorchis in de tuin verschenen. Deze is al uitgegroeid tot een achttal exemplaren.
Hier alvast een kleine impressie van hetgeen nu vooral bloeit en op mijn eigen wijze vastgelegd.
Ik hoop dat ze kunnen bevallen of misschien wel niet. Laat het me maar weten!!
1. Roze winterpostelein

1/100, F6.3, iso 100, 50mm
2. Donkere ooievaarsbek 1

1/50, F7.1, iso 200, 50mm
3. Donkere ooievaarsbek 2(Vierkante uitsnede)

1/30, F7.1, iso 200, 50mm
4. Wilde akelei in tegenlicht(achtergrond bloeiende Azalea mollis)

1/2500, F4.0, iso 200, 50mm
5. Wilde akelei in vierkante uitsnede

1/1000, F5.0, iso 200, 50mm
Bedankt voor het kijken!
Jo