Bedankt voor de reakties en de tips!!! Al doende leert men...
Op een paar dingen wil ik graag nog even een toelichting geven:
MaartenvdC schreef:
De laatste foto springt er wat mij betreft uit. Mooie kleuren, goede belichting en mooie onscherpte op de achtergrond zodat je toch nog een goed idee van de omgeving krijgt. De eerste drie foto's vind ik zelf niet zo interessant qua onderwerp (maar smaken verschillen hoor). Daarnaast is bij deze foto's de lucht wat flets hetgeen je misschien een volgende keer kan oplossen met een polarisatiefilter.
Maarten
De fletse lucht: het was 's morgens heel vroeg en nogal bewolkt helaas.... Een polarisatiefilter had er geen goed aan gedaan (bovendien past die niet op mijn Nikkor 14-24mm)
Mendel schreef:
Mag ik dan mijn waardering voor de tweede geven, deze heeft voor mij de beste opbouw
Eerste met doorkijkje is goed gezien, maar het beeld blijft een beetje vlak.
Bij de laatste had ik het scherpe takje wat meer aan de zijkant gehouden, met wat meer ruimte voor het landschap erachter in de onscherpte.
Ik denk dat het vlakke beeld mede te wijten was aan de weersomstandigheden....
AJL schreef:
Zeer goed gezien en verwoord van Mendel;
Voor mij ben je wel te laat geweest voor de drie eerste foto's(bloesem is bijna gedaan; moet je eens naar Haspengouwen komen in die periode...dat is bloesem
De foto's zijn gemaakt op 17 april...volgens mij was ik nog wat te vroeg eigenlijk... Maar ik kom volgend jaar gaarne naar Haspengouwen (waar ligt dat eigenlijk???

)