sjinouck schreef:
als je of de 24-70 of de 24-105 koopt, heb je wel wat overlap op je andere lenzen, en dat lijkt me wat overbodig.
24-105 f/4 is een erg goed canon objectief in de l-serie, dus dat zit wel snor, de tamron 28-75 2.8 is idd een retegoed objectief, maar op je crop-body ga je toch wat breedhoek missen denk ik. de sigma 24-70 2.8 is ook goed en de sigma non-hsm versie is ook niet al te duur.
kitlens dumpen, en wellicht voor de 24-105 gaan, mits je geen bebrek hebt aan absolute lichtsterkte van f/2.8, of anders de sigma 24-70 2.8 kopen, die ook goed bij je 70-200 2.8 aansluit.
de tamron is wel een toppertje, en wordt nog redelijk wat gebruikt en aangeprezen, maar het is en blijft een FF lens.
als walkaround lens is de 24-105 eigenlijk wel de meest geschikte.
Bedankt voor de snelle reactie! Op crop is uiteraard geen enkel objectief erg goed qua breedhoek. Hiervoor kan ik altijd switchen naar mij sigma 10-20.
Ik doe wel wat portret werk en maar weinig indoor of low light. Die F2.8 ga ik niet echt missen denk ik en anders pak ik mijn 70-200. Daarnaast lees ik hier en daar dat je door de IS je nog steeds goed uit de hand kan schieten met de 24-105L (als je onderwerp uiteraard niet te veel beweegt).
Er zit in de 24-105 met name redelijk wat overlap, maar het is de bedoeling dat dit objectief voor 60% van al het werk gebruikt kan worden (landscape, street, portret etc) dus dat stukje overlap kan in dat opzicht ook wel weer makkelijk zijn.
Over de Tamron lees ik inderdaad alleen maar goeie dingen en dat objectief laat me dan ook weer de ruimte voor wat extra's zoals filters.. Erg lastig allemaal