Het is 24 jul 2025 01:30

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Paardenportretten
 Paardenportretten
BerichtGeplaatst: 30 mei 2011 21:00 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Ik vind dit best griezelig, want ik heb nooit eerder paardenportretten gemaakt. Voor degene die kinderen al een hele klus vinden...lol, begin eens aan paarden. Het waaide hard en daardoor waren ze erg allert....dus de oren stonden steeds naar achteren of opzij. Dan zijn het net uit de kluit gegroeide ezeltjes. We hebben ze van te voren lekker gepoetst...dus *bling bling* ze glansden behoorlijk.
Btw...mijn 5DmkII ligt nog steeds bij Canon...dus ik moest terug grijpen naar mijn oude ruisbak, de 10D. Valt vies tegen, zei het verwende mormel. :P

Sereno

1Fotografie

2Fotografie

3Fotografie

4Fotografie

Tristan

5Fotografie

6Fotografie

7Fotografie

8Fotografie

(in donkere stal met 1 flitslamp gemaakt)

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Paardenportretten
BerichtGeplaatst: 30 mei 2011 21:16 
Lid
Fotografie

Ik vind ze nog behoorlijk gelukt voor een eerste keer! Ik houd me zelf ook nog wel eens bezig met paardenportretten en ik weet inderdaad hoe lastig het is! Dat je zegt dat je het moeilijker vindt dan kinderen stelt me dan weer enigszins gerust, ik ga binnenkort mijn eerste shoot met kinderen houden haha.

Ik vind voor de buitenfoto's foto 2 en 6 het beste, daar kijkt het paard alert en valt het licht mooi op zijn hoofd. Ook de scherpte op de ogen vind ik hier mooi. Foto 8 vind ik ook erg mooi (niet te vergelijken met de rest) doordat je een kijkje neemt bij de interactie tussen paard en mens. Ook vind ik deze mooi scherp :)
Foto 3 vind ik de minste van de reeks, daar lijk je last te hebben van groothoekvertekening en deze is het minst scherp.

Toch leuk om iemand anders te zien die ook aan paardenportretten werkt, daar leer ik ook weer van!

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Paardenportretten
BerichtGeplaatst: 30 mei 2011 22:25 
Lid
Fotografie

Onwijs bedankt voor je feedback!
Ik heb van te voren wel het een en ander gelezen over paardenfotografie en waar je op moet letten, maar het is best wel flink werken. je wilt niet weten wat ik allemaal verzonnen heb. Sleutelbossen die rinkelen, rijst in een plasticflesje geschud, mijn 3 kinderen laten huppelen...maar die oren he!!! Die bleven maar naar achteren of opzij staan haha.
Wat mij opvalt, maar corrigeer me aub als ik er naast zit, is dat een paardenhoofd het mooiste uitkomt als je niet helemaal voor het paardje staat of er naast....maar precies daar tussen. Ook het omkijken is wel fraai, dan zie je die nek partij mooi.
Jij van mij leren...help, ik denk dat ik van jou meer kan leren. Als het op kids aan komt ben ik een stuk zekerder :)
1 Ding hebben kinder- en paardenfotografie met elkaar gemeen....je moet als fotograaf alert zijn en er de mooiste momenten uitpikken. ;)

Ik ga even naar jouw fotootjes kijken. Nogmaals bedankt!

Paardenportretten
BerichtGeplaatst: 30 mei 2011 23:36 
Lid
Fotografie

Inderdaad, paarden kunnen eigenwijs zijn, haha! Net als bij kinderen kan je het paard een beetje leren kennen. Is het een alert en zenuwachtig paard of kijkt hij nergens meer van om? Wat ik een keer gebruikte tijdens het fotograferen van paarden was het geluidje van een hinnik afspelen op een mobiele telefoon, haha. Daar keek hij wel van om. Of je zou ervoor kunnen zorgen dat jij degene bent die hem wat te eten of een snoepje geeft. Dan vinden ze je ineens heel aardig :P
Ik vind frontale foto's meestal ook niet zo mooi, de hoeken die je bij foto 6 en 2 gebruikte vind ik het mooist!

Paardenportretten
BerichtGeplaatst: 30 mei 2011 23:50 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Je hebt een hele mooie serie geschoten, maar ik heb toch bij elke foto zo mijn bedenkingen....behalve bij nummer 8...die is echt prachtig...qua belichting, de interactie tussen mens en dier..complimenten!

Profiel op dit foto forum
 Paardenportretten
BerichtGeplaatst: 31 mei 2011 02:30 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Je ziet wel dat je normaal veel in de studio werkt. Veruit de beste foto is foto 8. Dit is gewoon een foto waarbij je het licht erg goed onder controle hebt. :up Wel zie je ook bij deze foto de onrust van het paard terug en dat is jammer. Je ziet het vaak bij paarden hoor. Het verhaal erachter (heb ik mij laten vertellen) is dat het komt omdat het prooidieren zijn. Ze moeten altijd opletten in het wild of er geen roofdier in de buurt is en met wind e.d. is dat lastiger te horen, dus worden zij schichtiger. Natuurlijk heb je ook genoeg paarden die onder elke situatie rustig weten te blijven, maar als fotograaf heb je lang niet altijd de mazzel dat je zo'n paard treft. :D

Qua houding vind ik de omkijkfoto's het mooist. Wel zou ik de ketting wegshoppen...
De scherpte ligt niet bij allemaal 100% op de ogen en foto 3 is m.i. echt te onscherp, sorry. :blush

Paardenportretten
BerichtGeplaatst: 31 mei 2011 09:18 
Lid
Fotografie

foto 7 vind ik het allermooist, gewoon omdat het paard lijkt te smilen.. :D
mooi gedaan hoor!
Groet Wendy

Paardenportretten
BerichtGeplaatst: 31 mei 2011 09:29 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
Foto 8 vind ik veruit de mooiste in deze serie, wat betreft de rest van de foto's: ze zijn wel aardig, maar ik zou toch proberen een wat meer rustige achtergrond te zoeken en probeer er voor te waken dat je geen half paard in beeld krijgt, zoals f2 en f6, doet na mijn idee afbreuk aan het geheel.
Voor de rest zijn ze inderdaad wel mooi gepoetst hoor :D

Paardenportretten
BerichtGeplaatst: 31 mei 2011 12:12 
Lid
Fotografie

lol..het poetswerk, dank je wel :D
Hmmm, ik merk dat het heel persoonlijk is. Sommige mensen vinden juist foto 2 en 6 de betere en jij bent er niet echt weg van. Ik was zelf juist ook wel gecharmeerd van nr 2. De Achtergronden zijn inderdaad niet mooi egaal. Pest is dat het eergisteren ontzettend stormde en de takken in het bos massaal afbraken en naar beneden kwamen. Ik moet dus aan de rand van het bos blijven, maar wilde ook die grauwe witte lucht omzeilen. Er zat dus een soort van theorie achter :blush We hebben al afgesproken dat we het op een rustige en wat vriendelijkere dag, qua weer, nog eens overdoen. Bedankt voor de tip.
De witte en groene lichtvlekken...(voor sommigen onrustig) daar ben ik juist gek van. Ik pak daarom expres mijn 85mm 1.8, want die legt dat zo mooi vast.

Dank allemaal...op naar de volgende foto's

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp