Frans schreef:
Je hebt net iets teveel van de oogschaduw geraakt denk ik.
Op pixelniveau klonen om het te herstellen gaf een mooi effect.
Moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk ook nooit speciaal bewerk om op het web te publiceren.
Oftewel in het originele formaat bewerk ik, en voor het web verklein en verscherp ik nog wat na en dat is het.
Eigenlijk is dat natuurlijk niet zo'n goede workflow voor presentatie op het web.
Voor de kijker op het web is het niet interessant om te horen hoe het origineel er uit ziet.
Jij laat dat zien en dat is natuurlijk veel beter. Alleen zou ik dan een stukje van het gezicht willen zien en niet de schouder. Het gezicht wordt immers vaak het meest bewerkt.
Is allemaal niet als kritiek bedoeld maar meer een overpeinzing.
Grt Frans
Een zeer goede reactie Frans, dank u
Wel...ik maak een foto en bewerk die....niet speciaal voor het web. Een foto is om uit te printen en in een album te steken en tegen de muur te hangen.
Voor het web is maar bijkomstig.....dat is een lichtbak.....elk minuscul ding wordt tegen het licht gehouden.....zij die dat willen beogen moeten dat maar doen, ik niet.
Hij moet aanvaardbaar goed zijn voor het web maar...niet speciaal voor het web.
Ik heb het gezicht niet vergroot omdat ik heel veel heb geretoucheerd...nu als ge veel retoucheerd ziet dat uit als een verbrande huid die is bewerkt...of als plastiek.....nu retoucheren wordt niet als storend bewerking aanzien maar ....het wordt niet als dusdanig erkend.
Dan heb ik een heel kleine verzachting gedaan van de gehele huid...overal gelijk.
Nu weet ik ook dat ge via verkleinen van een foto al veel detail verliest. Ge moet die op 100% verkijken.
Ik heb sinds verleden week mijn techniek al verbeterd en doe dat dus anders. In die zin ben ik blij dat ik niks van het gezicht heb gepost. (ik heb die techniek toegepast op de andere foto die ik hier gepost heb....daar heb ik qua bewerking nog geen negatieve reactie gekregen, die wordt niet als plastiek beoordeeld. Dus lijkt die bewerking van de andere foto goed. Trouwens daar gaf het model een 9/10 voor die andere foto.
Dus...ge ziet ook de fotograaf evolueert op 1 week tijd..