Cinemovie schreef:
de eerste is wel mooi.. maar weet niet hoe je de foto's opslaat sla je ze wel op op de hoogst mogelijke kwaliteit.. instellingen op photobucket.. gewoon niet groote aanpassen maar naar maximaal 1 mb groote die heb ik gekozen.. misschien helpt dat wat...???
Ik kan op mijn photobucket niets over instellingen qua opslaan vinden, dus zou het echt niet weten hoe hij opslaat. Ik dacht dat ik ooit eens ergens aangevinkt had dat hij de hoogst mogelijke kwaliteit moest pakken, maar heb dus geen flauw idee meer waar.
Henry schreef:
Het beeld van nrs 1 en 2 vind ik wel wat hebben, nrs 3 en 4 wat minder.
Wat mij opvalt aan nrs 3 en 4 is de enorme hoge iso-waarde in combinatie met een flink korte sluitertijd. Een hoge iso leidt tot meer ruis en minder scherpte in je foto wat ook goed te zien is.
Mijn tip: probeer de relatie tussen iso-waarde, diafragma en sluitertijd te ontdekken. Let vervolgens wat meer op je iso-waarde.
Foto 3 ben ik stomweg vergeten mijn ISO terug te zetten nadat ik wat foto's in een kathedraal had gemaakt.

Foto 4 had hij inderdaad lager gekund, moet eerlijk zeggen dat ik bij het noteren van de waarden hier ook schrok van de hoge sluitertijd wat bij dit soort foto's absoluut niet nodig is. Zal hier inderdaad voortaan opletten.
Iedereen bedankt voor de reacties!!