Nagtie schreef:
wel even gaan oefenen met de flitser.. Want het gaat allemaal niet op de automaat, je zult handmatig je belichting moeten instellen, en de flitser moeten knijpen tot ca 1/32ste.. Dit moet je voor die dag in je vingers hebben anders ben je alleen maar aan het instellen..
dat is zeer zeker waar wat je zegt.. eerst oefenen, en leren hoe je flitser icm allerlei instellingen reageert.. uitproberen op de dag zelf wordt een drama..

flitsen kan heel erg creatief gebruikt worden en is zeker van toegevoegde waarde! ben nu al aan het voorbereiden voor die trouw i november, flitsen heb ik al onder de knie, maar ga nu eerst uitproberen met reflectiescherm wat ik deze week gekocht heb, dat moet toch ook leuke resultaten geven, vooral buiten op locatie..ik heb al een hulpje gevonden om dat ding omhoog te houden tzt, en de rest stuur ik wel aan..
vooral rustig blijven is het devies, en alles wat je uitgeprobeerd hebt, en waarvan je zeker weet dat het werkt, gewoon toepassen.. het is digitaal, je kunt nog erg veel aanpassen indien nodig..ook achteraf als je in RAW schiet..

knallen maar!