Het is 20 aug 2025 07:36

Auteur scherpe foto
 scherpe foto
BerichtGeplaatst: 20 jul 2011 18:34 
Lid
Offline op het foto forum

Hoi Allemaal
Ik ben zoals iedereen kan zien nieuw hier. Ik vind het leuk om te fotograveren en heb natuurlijk een cursus gedeeltelijk gedaan. Helaas overleed de instructeur en stopte ik met de cursus.
Dit maar even als een inleiding.

Mijn belangrijkste vraag eigenlijk is ( misschien eenvoudig) maar je ziet soms zulke bijna onnatuurlijk scherpe foto's ( http://www.istockphoto.com/search/text/ ... ic#e1ad551 ) dat ik me af vraag zijn dit allemaal bewerkte foto's of op welke manier krijg je dit soort mooie foto's?

Misschien wee tiemand ook in de buurt van roosendaal goede cursussen voor fotografie. natuur, portrait. Ik zal straks een voorbeel posten onder portrait over mijn kennis als ( slechte) amateur :blush
Alvast bedankt voor de eventuele antwoorden.

HArm

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 scherpe foto
BerichtGeplaatst: 20 jul 2011 19:05 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
:welkom Harm.
In principe komen foto's natuurlijk al scherp uit je camera rollen, als het goed is en anders rollen ze maar gelijk door de prullebak in ;)
En daarna komt het proces van nabewerken en naverscherpen in een bewerkingsprogramma als Photoshop of Lightroom.
The finishing touch, zullen we maar zeggen... :)

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 scherpe foto
BerichtGeplaatst: 20 jul 2011 19:09 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Per definitie moet elke foto die digitaal is worden bewerkt, ze komen niet "gereed" uit de camera.
Een foto die in jpg wordt omgezet wordt door de software al bij de omzetting iets verscherpt
een raw-foto die je inleest....als je er niks aan doet wordt al door de basisinstellingen, een deel verscherpt.maar.....ge moet er meer aan doen, en een foto voor te printen behoeft geen naverscherping, een foto die digitaal op het web wordt gezet moet extra verscherpt worden.

scherpe foto
BerichtGeplaatst: 20 jul 2011 19:11 
Lid

bedankt voor de antwoorden, eigenlijk komt het erop neer dat als je een goede foto hebt nabewerken vaak even belangrijk is?

HArm

scherpe foto
BerichtGeplaatst: 20 jul 2011 19:42 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Klopt :)
Alleen als je teveel moet nabewerken is de foto zoals deze uit de camera komt dus niet zo goed en kun je beter een nieuwe maken :)

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp