Het is 23 aug 2025 15:02

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Onze zonaanbidster
 Onze zonaanbidster
BerichtGeplaatst: 21 jul 2011 00:17 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Nou ik spring maar gelijk in het diepe en plaats een foto waarvan ik denk dat ie aardig gelukt is. Ik ben echt MEGA onervaren t.o.v. de meeste van jullie dus alle tips en trucs zijn welkom! De foto is van mijn staffordje die zodra het kan lekker in de zon gaat liggen in de tuin

Fotografie
ISO100 / F3.6 / 1/1000

Fotografie
ISO 80/ F4.5 / 1/640

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Onze zonaanbidster
BerichtGeplaatst: 21 jul 2011 13:40 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
voor beide foto's geld vrij hard licht, een schaduw plekje op zoeken geeft een mooier resultaat, ook letten op de achtergrond de muur is nu niet echt de mooiste :P ook rechts regenpijp en iets zwarts maakt de foto rommelig. het lage standpunt in je eerste foto is top :up bij de tweede vind ik de pose van de hond en de dichte ogen ook niet zo bijzonder mooi :blush als je iets verder van de muur af gaat word hij wat waziger en iets minder opvallend

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Onze zonaanbidster
BerichtGeplaatst: 21 jul 2011 17:51 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
De pose en blik van één vind ik wel erg leuk :) goed gezien en gekozen dus. Ze zijn beide lekker scherp.

Over achtergrond en licht hoef ik niks meer te vertellen. Alleen dat ik het meestal corrigeer op gevoel door de helderheid lager te zetten en te spelen met de contrasten, waarbij je goed op de histrogram moet letten(creëer een berg). Maar let ook op storende elementen, zoals het stukje gieter.

Onze zonaanbidster
BerichtGeplaatst: 21 jul 2011 18:36 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
Opbouw is het toverwoordje hier. De hond staat op beide platen vrij centraal in beeld, zonder dat je ruimte in de compositie bouwt waar bijvoorbeeld de muur erachter als toneel kan dienen :)

Onze zonaanbidster
BerichtGeplaatst: 21 jul 2011 23:12 
Lid
Fotografie

Serrotone schreef:
De pose en blik van één vind ik wel erg leuk :) goed gezien en gekozen dus. Ze zijn beide lekker scherp.

Over achtergrond en licht hoef ik niks meer te vertellen. Alleen dat ik het meestal corrigeer op gevoel door de helderheid lager te zetten en te spelen met de contrasten, waarbij je goed op de histrogram moet letten(creëer een berg). Maar let ook op storende elementen, zoals het stukje gieter.

heb je het dan over de histogram op het camera schermpje of die wat je in een programmaatje gebruikt, ik heb de foto's gelaten zoals ze zijn, maar ik heb Apple Aperture en Photoshop CS5 (welke ik nog niet zo goed snap, maar oefening baart kunst zeggen ze :) ) Het contrast kan ik volgens mij niet bijstellen op de cam zelf, ik heb een Panasonic DMC-FZ30

Mendel schreef:
Opbouw is het toverwoordje hier. De hond staat op beide platen vrij centraal in beeld, zonder dat je ruimte in de compositie bouwt waar bijvoorbeeld de muur erachter als toneel kan dienen :)

Sorry, ik begrijp niet echt wat je bedoelt hier? :blush

Onze zonaanbidster
BerichtGeplaatst: 21 jul 2011 23:12 
Lid
Fotografie

Serrotone schreef:

heb je het dan over de histogram op het camera schermpje of die wat je in een programmaatje gebruikt, ik heb de foto's gelaten zoals ze zijn, maar ik heb Apple Aperture en Photoshop CS5 (welke ik nog niet zo goed snap, maar oefening baart kunst zeggen ze :) ) Het contrast kan ik volgens mij niet bijstellen op de cam zelf, ik heb een Panasonic DMC-FZ30

Mendel schreef:

Sorry, ik begrijp niet echt wat je bedoelt hier? :blush

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp