Het is 27 aug 2025 05:23

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur modelfotografie shoot 1
 modelfotografie shoot 1
BerichtGeplaatst: 06 aug 2011 23:14 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
De beslissing is genomen, ik ga me meer toeleggen op modelfotografie. Ik ben er mij van bewust dat ik nog een hoop te leren heb, maar hoe kan ik dit beter dan mijn resultaten voor te leggen aan de mede-photodromers? Ik hoop dus veel op te steken van jullie kritische, opbouwende feedback.

Het eerste resultaat wil ik u alvast voorleggen. Dit model was enkele weken geleden met een professioneel fotograaf aan het werk in een kasteel. Tijdens een pauze voor de fotograaf wilde zij wel een even verder poseren voor een enthousiaste amateur. Dat moest ze mij geen 2 maal voorstellen!

De foto's zijn gemaakt op een licht bewolkte dag, zonder flitsinstallatie.

Wat vinden jullie ervan? Wat had anders en beter gekund?

Fotografie

Fotografie

Fotografie

Groetjes,
:D

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 modelfotografie shoot 1
BerichtGeplaatst: 07 aug 2011 11:54 
Lid
Fotografie

Ik volg Flash.

Sommige krijgen huwelijksfoto's te maken en hebben nog maar 5 modellen gefotografeerd terwijl andere meer ervaren fotografen geen huwelijksfoto's mogen maken....zo zit de wereld in elkaar.

Dit was een geweldige kledij en had je wat beter kunnen aanpakken, het is niet vlug wat foto's maken. :proost

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 modelfotografie shoot 1
BerichtGeplaatst: 07 aug 2011 12:21 
Lid

Bezwaar bewerken: Ja
Je zegt zelf dat het in een kasteel was maar ik zie alleen een bakstenen muur, die muur is overigens ook nog erg druk en storend. Juist dat kasteel had je moeten gebruiken om een sfeer mee te geven. Nu moet het model alles uit de kast halen om de muur te verbloemen, en dat is sorry dat ik het moet zeggen niet geslaagd.

modelfotografie shoot 1
BerichtGeplaatst: 07 aug 2011 14:09 
Lid
Fotografie

de technische kwaliteit kwa kleur en scherpte is niks mis mee. het natuurlijke licht goed gebruikt.
kleding, rekwisieten etc kreeg je erbij en waarschijnlijk ook de poses.
begrijp dat het model zo aardig was jou te laten schieten in de pauze van een shoot door pro.

geloof dat niet iedereen goed leest op dit forum.

modelfotografie shoot 1
BerichtGeplaatst: 07 aug 2011 21:30 
Lid
Fotografie

Bedankt voor alle feedback. Ik kan mij best vinden in de meeste van de kritieken. Helaas had ik inderdaad zelf niet alles in de hand, er was hier geen andere keuze dan een graantje mee te pikken terwijl de pro even een korte pauze nam. Het was eigenlijk op een kasteelfeest waar ik met mijn gezin rondliep en waar ik de kans kreeg even met dit model te mogen werken. Tijd om haar te borstelen of sigaretten aan te steken was er niet, maar ik had wellicht wel kunnen vragen om wat meer afstand te nemen van de muur om zo meer DOF te creëren en ik had de poses wat meer zelf kunnen bijsturen.

Wat betreft de pose van F1 kan in zeggen dat ik geregeld iemand in zulke pose zie staan. Over het algemeen zijn dat echter mannen die tegen een boom aan het plassen zijn en tegen hun maat achter hen nog iets willen zeggen. Ik moet zeggen, dit ziet er voor mij toch iets meer sexy uit! :P :tn :P

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp