Om eerlijk te zijn denk ik dat de foto's wel wat aandachtspunten hebben..
Door de reflectie van het licht lijkt het net of je topping vochtig is en dat doet afbreuk aan de aantrekkelijkheid. Dit is bij beide foto's het geval. De eenvoudigste oplossing? Fotograferen met natuurlijk licht. Nu heb je dat natuurlijk niet altijd voorhanden, maar probeer dan het licht niet recht boven je onderwerp te hebben, maar in een hoek van ongeveer 45 graden.
Scherptediepte is al genoemd; deze had idd groter mogen zijn.
De cakejes moeten even recht gezet worden (foto iets draaien), want nu glijden ze langzaam uit beeld.
Zorg altijd voor een rustige achtergrond. Ik denk dat je dit ook wel geprobeerd hebt (en dat je daarom misschien wel gekozen hebt voor je kleine F-getal), maar bij foto 1 is het nog niet helemaal gelukt. Er is een verticale streep zichtbaar en het oogt door je belichting allemaal een beetje groezelig. Om een witte achtergrond te krijgen achter je product, zul je je achtergrond extra moeten belichten (dus alleen je achtergrond niet je onderwerp). Bij foto 2 heb je het servetje mooi omhoog gelegd, zodat het niet alleen meer voorgrond is, maar ook achtergrond. Je ziet gelijk dat dat veel meer rust in de foto geeft, ondanks dat het servetje zelf best druk is. Volgende keer moet je om het helemaal goed te doen nog even opletten dat het servetje zonder kreukels ligt en dat de rand niet zichtbaar is (ivm die 'gaatjes').
Mijn laatste tip is om alle kanten van je product goed te bekijken alvorens je gaat fotograferen. Ik heb namelijk het idee dat ik tegen een achterkant aan kijk. Dat klinkt waarschijnlijk heel raar bij een rond cakeje...

Wanneer je echter de voorkant van het cakeje bekijkt dan zie je geen topping over de rand heen gaan, terwijl dat er juist zo verleidelijk uitziet. Aan de zijkant begint dat wel zichtbaar te worden. dus krijg ik de neiging om hem door te draaien.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.