Nuelle schreef:
Oké, ik zal een paar verbeteringen ten opzichte van de 550 noemen: Niet alleen dat kantelbare scherm
De grip is verbeterd (vooral handig als je grote handen hebt, een handige info knop. Qua belichtingmeting is ie verbeterd. (hij heeft nu net als de 60D het iFCL-systeem met 63 velden) Er zit nu een Digic4 processor in. Dat betekend dat ie sneller is als de 550.
Verder idd een nieuwere versie. De 550 is ook goed.
Het kantelbare scherm is wel handig als je filmpjes maakt. Ik draai hem vaak naar binnen ter bescherming als ik m'n camera opberg.
Advies: als je de 550 koopt, ben je minder geld kwijt. Leg dat bij een mooi objectief zodat je daar niet op hoeft te bezuinigen. Daarin ga je wel het verschil zien in je foto's.
Geen grote verbeteringen, ze veranderen de namen eens een keer, en het is gelijk beter, trap toch niet in die verkoop praatjes. Het zal vast iets beter zijn, maar dat was al erg goed.. Sneller is ook niet meer iets wat heel interessant is. De camera's volgen elkaar tegenwoordig snel op, er zijn geen grote veranderingen meer. Ik heb nog heel ouderwets de 50D, ik had gewild dat ik naar mij zelf had geluisterd en de 40D had gekozen, maar ja je hebt het geld, en dan brand het in je zak.
Er zijn geen grote overwegingen om niet te gaan voor de 550D, iedereen met grote handen koopt er gewoon een grip bij, want je kunt zeggen wat je wilt, de grip is nooit echt goed geweest bij de XXXD serie, de camera's worden steeds kleiner, de grip dus ook.
En inderdaad stop het verschil in een objectief van betere kwaliteit, en dan kun je met zekerheid zeggen dat dat een betere aankoop is dan een 600D met een kitlens.