Het is 18 mei 2025 15:56

Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Auteur 550d of 600d
 550d of 600d
BerichtGeplaatst: 10 aug 2011 16:50 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Ik vind de 550d erg mooi en licht fijn in de hand. Ik heb nog niks gekocht want ik kwam een broertje tegen de 600D. Is dit een mindere dan de 550D of een betere ? Ik twijfel nu erg tussen deze twee. Wie helpt me uit de brand

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 550d of 600d
BerichtGeplaatst: 10 aug 2011 17:26 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Ik heb de 600D. De keus is makkelijk, kies de nieuwste versie, dus de 600D :clap
Even googlen en je kan ze naast elkaar zetten. In het tijdschrift "photo digitaal" staat de 600D uitgebreid beschreven trouwens.

Succes!

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 550d of 600d
BerichtGeplaatst: 10 aug 2011 17:56 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
600D is de opvolger van de 550D. Is hij beter, nee dat kun je niet stellen. Het is een marginale verbetering die voor oud gedienden een beetje het 20 vs 30D doet aandenken.

Vooralsnog is het kantelbare scherm een of de enige zinvolle overweging tussen de 2. Dus die je veel, heeeeeeeeeeeeeeel veel macro fotografie op smurf hoogte van de onderkanten van padddestoelen of film je altijd met je camera met gestrekte armen boven de mensen massa uit de tour de france dan, en alleen dan zou ik op dit moment de 600D boven de 550D verkiezen. Ik zou beter glas kopen.

:)

Dus de keuze is makkelijk NIET de 600D kopen :)

Profiel op dit foto forum
 550d of 600d
BerichtGeplaatst: 10 aug 2011 19:34 
Lid
Fotografie

Oké, ik zal een paar verbeteringen ten opzichte van de 550 noemen: Niet alleen dat kantelbare scherm :rof
De grip is verbeterd (vooral handig als je grote handen hebt, een handige info knop. Qua belichtingmeting is ie verbeterd. (hij heeft nu net als de 60D het iFCL-systeem met 63 velden) Er zit nu een Digic4 processor in. Dat betekend dat ie sneller is als de 550.
Verder idd een nieuwere versie. De 550 is ook goed.
Het kantelbare scherm is wel handig als je filmpjes maakt. Ik draai hem vaak naar binnen ter bescherming als ik m'n camera opberg.

Advies: als je de 550 koopt, ben je minder geld kwijt. Leg dat bij een mooi objectief zodat je daar niet op hoeft te bezuinigen. Daarin ga je wel het verschil zien in je foto's.

550d of 600d
BerichtGeplaatst: 10 aug 2011 20:12 
Lid
Fotografie

Als je de nieuwigheden van de 600D niet gebruikt en je moet op de kleintjes passen, investeer dan in goed glaswerk.

550d of 600d
BerichtGeplaatst: 10 aug 2011 22:02 
Lid
Fotografie

beter glaswerk is altijd een zinniger investering dan een nieuwer toestel. :upc

550d of 600d
BerichtGeplaatst: 10 aug 2011 22:26 
Lid

Ik ben het met sjinouck & wilw eens.
Met goed glaswerk zie je echt pas verschil en goed glaswerk gaat veel langer mee dan een camera body.
Net even snel gekeken op cameranu.nl

Canon 550D Body = € 589,00
Canon 600D Body = € 619,00

Niet echt shocking veel verschil, maar als je op de kleintjes moet letten is dat toch een verschil.
Want met die 30 euro verschil kan je toch weer een leuke b.v. een geheugenkaart kopen.

550d of 600d
BerichtGeplaatst: 11 aug 2011 10:43 
Lid
Fotografie

Dankjewel!
Mijn budget rijkt tot 1000 euro.
Ik heb ze ergens gezien dan is de 550d + 18-135 IS 849 euro en de 600d ook met 18-135 996 euro . Het is alleen net iets meer sparen maar veel verschil zit er niet. Welke zal ik dan nemen?

550d of 600d
BerichtGeplaatst: 11 aug 2011 11:29 
Lid

Ik zou voor de 550d gaan.
Stond een tijdje terug voor t zelfde dilemma als jij (en met t zelfde budget) maar ik vond de 600d niet genoeg extra hebben voor t geld wat je ervoor neertelt.
Ook vond ik m niet fijn in de hand liggen, maar da's persoonlijk.
Had toendertijd ook t geluk om een leuke aanbieding te vinden (body+EF 55-250 IS+EF 18-55 IS voor 700 euro), inmiddels de ''plastic fantastic'' erbij gekocht en een goede 2e handse 60mm macro, kan voorlopig vooruit!

550d of 600d
BerichtGeplaatst: 12 aug 2011 16:10 
Lid
Fotografie

Ik heb ze momenteel allebei in huis waarvan ik er 1 terug moet sturen. 600d is meer in balans qua kwaliteit nauwelijks verschil. weet niet wat ik moet doen. Denk toch dat ik jullie adviezen opvolg en ga voor de 550D en dan neem ik naast de tamron 70-300 en de canon 18-135 er nog een lens bij. adviezen over welke?

550d of 600d
BerichtGeplaatst: 12 aug 2011 16:14 
Lid
Fotografie

romysmink schreef:
Ik vind de 550d erg mooi en licht fijn in de hand. Ik heb nog niks gekocht want ik kwam een broertje tegen de 600D. Is dit een mindere dan de 550D of een betere ? Ik twijfel nu erg tussen deze twee. Wie helpt me uit de brand

600D ?....wat Peugeot of BMW ??????????

Het zou toch helpen als ge uw merk erbij zet :dk

550d of 600d
BerichtGeplaatst: 12 aug 2011 21:22 
Lid
Fotografie

Oeps sorry!! Ik bedoel canon

550d of 600d
BerichtGeplaatst: 12 aug 2011 21:33 
Lid

romysmink schreef:
Ik heb ze momenteel allebei in huis waarvan ik er 1 terug moet sturen. 600d is meer in balans qua kwaliteit nauwelijks verschil. weet niet wat ik moet doen. Denk toch dat ik jullie adviezen opvolg en ga voor de 550D en dan neem ik naast de tamron 70-300 en de canon 18-135 er nog een lens bij. adviezen over welke?

Wat voor lens erbij ligt eraan wat je wilt gaan fotograferen.

550d of 600d
BerichtGeplaatst: 12 aug 2011 21:52 
Lid
Fotografie

Ik doe voornamelijk paardenfotografie met daarbij mensen, soms ook mensen alleen dus modelfotografie. En binnenkort een aantal bruiloften

550d of 600d
BerichtGeplaatst: 12 aug 2011 22:35 
Lid
Fotografie

ik heb vanmiddag foto's gemaakt en echt goed kunnen vergelijken. Ik vind dat je wel duidelijk verschil ziet. De 600D vind ik persoonlijk sneller reageren en de kleuren vind ik mooier. Ik heb de paarden gefotografeerd en ik vond ze bij de 550D minder mooi worden.. Ik heb het besloten. Ik ga voor de 600D en dan spaar ik daarna verder voor de lenzen. Ik heb momenteel een tamron 70-300 en een canon 18-135 Moet ik toch mee vooruit kunnen..

550d of 600d
BerichtGeplaatst: 13 aug 2011 09:49 
Lid
Fotografie

JA dat klopt daar moet je mee verder kunnen. Maar verschil zien in kleur? en sneller? Dat lijkt me zeer suggestief :)

550d of 600d
BerichtGeplaatst: 13 aug 2011 14:15 
Lid
Fotografie

Misschien komt het omdat ik me draai al beter heb gevonden met die camera. Dus makkelijker doorheb hoe alles werkt en dat daardoor de foto's beter worden. :)

550d of 600d
BerichtGeplaatst: 31 aug 2011 10:36 
Lid
Fotografie

heb gekeken of je wel de zelfde instellingen hebt gebruikt?

550d of 600d
BerichtGeplaatst: 31 aug 2011 13:00 
Lid
Fotografie

Nuelle schreef:
Oké, ik zal een paar verbeteringen ten opzichte van de 550 noemen: Niet alleen dat kantelbare scherm :rof
De grip is verbeterd (vooral handig als je grote handen hebt, een handige info knop. Qua belichtingmeting is ie verbeterd. (hij heeft nu net als de 60D het iFCL-systeem met 63 velden) Er zit nu een Digic4 processor in. Dat betekend dat ie sneller is als de 550.
Verder idd een nieuwere versie. De 550 is ook goed.
Het kantelbare scherm is wel handig als je filmpjes maakt. Ik draai hem vaak naar binnen ter bescherming als ik m'n camera opberg.

Advies: als je de 550 koopt, ben je minder geld kwijt. Leg dat bij een mooi objectief zodat je daar niet op hoeft te bezuinigen. Daarin ga je wel het verschil zien in je foto's.

Geen grote verbeteringen, ze veranderen de namen eens een keer, en het is gelijk beter, trap toch niet in die verkoop praatjes. Het zal vast iets beter zijn, maar dat was al erg goed.. Sneller is ook niet meer iets wat heel interessant is. De camera's volgen elkaar tegenwoordig snel op, er zijn geen grote veranderingen meer. Ik heb nog heel ouderwets de 50D, ik had gewild dat ik naar mij zelf had geluisterd en de 40D had gekozen, maar ja je hebt het geld, en dan brand het in je zak.

Er zijn geen grote overwegingen om niet te gaan voor de 550D, iedereen met grote handen koopt er gewoon een grip bij, want je kunt zeggen wat je wilt, de grip is nooit echt goed geweest bij de XXXD serie, de camera's worden steeds kleiner, de grip dus ook.

En inderdaad stop het verschil in een objectief van betere kwaliteit, en dan kun je met zekerheid zeggen dat dat een betere aankoop is dan een 600D met een kitlens.

550d of 600d
BerichtGeplaatst: 31 aug 2011 13:04 
Lid
Fotografie

Verschil in kleur is een waanzinnig onzin verhaal.... De kleuren worden gemaakt met de software van een camera, dus mooiere kleuren betekend vrijwel zeker een andere kleuren programma, ga je 'echt' fotograferen dan gebruik je raw, in dat geval heb je al helemaal niks meer van doen met kleuren, want dat is allemaal digitaal nog te veranderen.

De snelheid, daar zal misschien iets verschil in zitten, maar daar ga je alleen echt last van krijgen als je sport fotografie doet, de snelheid van scherp stellen heeft heel weinig met de camera te maken, alleen het bewerken, bij een jpeg formaat, gaat dat zo snel, dat het binnen een paar miliseconden is geregeld, 2 of 3 miliseconden ga je echt niet merken. Bij veel serie opnames in raw kun je wel wat verschil merken.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Ga naar pagina 1, 2  Volgende