Het is 08 aug 2025 03:15

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Zus
 Zus
BerichtGeplaatst: 14 aug 2011 17:11 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Gisteren kreeg ik zowaar mijn zus voor de camera!
Een klein wonder omdat ze meestal niet weet hoe gauw ze moet wegduiken als het apparaat in haar buurt is.
Dit vond ik de beste foto, mede omdat hij zo echt op mij overkomt. Het overbelichte zie ik als een toevoeging, ik ben benieuwd of jullie dat ook zo zien.

Fotografie

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Zus
BerichtGeplaatst: 14 aug 2011 17:15 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
Mooi difuse lichtval op het gelaat van je zus, geeft er zachte en een gelijkmatige verlichitng op. Weglopen belichting naar achtergrond op schouders en haar is voor mij aansprekend. Uitsnede komt goed uit de verf dunkt mij.

Kleuren zijn rustig en naturel :)

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Zus
BerichtGeplaatst: 14 aug 2011 17:28 
Lid
Fotografie

Bedankt voor de reactie, Mendel, ik ben blij dat de foto overkomt zoals ik het bedoelde :)

Zus
BerichtGeplaatst: 14 aug 2011 19:16 
Lid
Fotografie

In mijn ogen is het 'paspoort-effect' in deze foto niet erg aanwezig.
Haar blik is niet geheel zeker en in combinatie met de wat hangende schouders en gesloten armen zie ik een soort kwetsbaarheid in deze foto.
Daarom heb ik ervoor gekozen om de originele uitsnede te behouden.
Misschien ben ik wat bevooroordeeld omdat dit over mijn zus gaat, een redelijk brutale vrouw die als het om haar uiterlijk gaat erg onzeker is. In mijn ogen heb ik dat redelijk gevangen in dit portret.

Het is mij nog niet opgevallen dat ik altijd frontale opnames neem. Wel moet ik zeggen dat ik niet erg ervaren ben in het bedenken en construeren van poses en men vaak laat doen wat hen het beste lijkt met hier en daar natuurlijk een aanwijzing.
Waarschijnlijk ligt dat dus aan mijn niet-zo-vindingrijkheid met poses. :)

Zus
BerichtGeplaatst: 14 aug 2011 21:21 
Lid
Fotografie

Ik heb er ook geen verstand van, maar als ik scroll, dan zou ik zeggen, croppen , in zoverre dat je het onderste stukje haar wegsnijd, zo creeër je een HK opname.
Volgens mij past dat beter bij deze :dk

Profiel op dit foto forum
 Zus
BerichtGeplaatst: 14 aug 2011 22:35 
Lid
Fotografie

Ik denk dat een krappere uitsnede bij deze foto mooier is. De onderkant (het topje vooral) wegsnijden en het geheel is al minder hangend en minder onflatterend.

Zus
BerichtGeplaatst: 14 aug 2011 22:36 
Lid
Fotografie

Inoordhof schreef:
een redelijk brutale vrouw die als het om haar uiterlijk gaat erg onzeker is. In mijn ogen heb ik dat redelijk gevangen in dit portret.

Laat ik voorop stellen dat ik het een mooie foto vind. Het lichtgebruik vind ik geslaagd.

Het brutale zie ik er niet in. Het kwetsbare zie ik in de naaktheid en de vage aanduiding van een glimlach.
Bij de onzekerheid over haar uiterlijk kan ik me iets voorstellen. Niet omdat ze niet mooi is maar meer denk ik dat haar huid haar enige zorg baart. Ik kan het mis hebben maar die ziet er op de foto uit als niet helemaal gaaf.

Met die onzekerheid in het achterhoofd zou ik de onderkant van de foto er af halen tot het begin van de huidplooi rechter oksel. De plooien heb je gewoon niet mooi in beeld gebracht en het ontbreken van de zijkanten van de armen doet het beeld ook niet goed.

Ben eigenlijk heel benieuwd wat je zus van de foto vind. Of deze foto haar afkeer van het poseren heeft verkleind of vergroot.

Voor het verhogen van haar vertrouwen in haar uiterlijk zou een shoot met een visagiste en achteraf enige beauty retouch heel effectief kunnen zijn. Zonder al teveel moeite kun je van haar glamourfoto's maken.

Zus
BerichtGeplaatst: 14 aug 2011 23:47 
Lid
Fotografie

Met alle commentaren hier heb ik toch in al mijn eigenwijsheid besloten om de foto zo te houden.
Ik heb de uitsnedes uiteraard geprobeerd en vond deze afbreuk doen aan het beeld wat ik probeerde neer te zetten. Met de afgesneden armen ben ik het eens, dat had ik zeker beter kunnen doen.
De huidplooien.. kan ik niet mee zitten, die heeft iedereen.

Bij deze foto gaat het mij om haar blik in combinatie met de houding. Als ik haar topje eraf snijd wordt minder duidelijk hoe ze zit, een beetje ineen gedoken. Ik probeerde juist de 'brutaalheid' niet te portretteren, maar de onzekere persoon erachter.

Ik ben zelf niet zo van de glamourshots, en ik denk mijn zus nog minder ;)

Maar als ik de foto al zo moet verdedigen kwam mijn idee achter de foto dus minder goed over dan ik dacht, haha :)

Zus
BerichtGeplaatst: 15 aug 2011 12:37 
Lid
Fotografie

Dat vind ik een vreemde reactie.
Ik heb elk commentaar in overweging genomen en ook toegepast op de foto. Bij vele foto's maak ik er een update van met de commentaren, of pas ik de foto op mijn computer aan.
Bij deze foto vind ik het zoals ik al zei gewoon afbreuk doen aan mijn idee achter de foto.
Dat betekent natuurlijk niet dat de commentaren overbodig zijn en dit heb ik ook nooit beweerd.

Zus
BerichtGeplaatst: 15 aug 2011 12:56 
Lid
Fotografie

Inoordhof schreef:
Ik ben zelf niet zo van de glamourshots, en ik denk mijn zus nog minder ;)

Ik was eigenlijk niet zozeer geïnteresseerd in wat jij denkt dat je zus denkt maar wat je zus zelf denkt over deze foto en over vaker poseren. :(

Zo ben ik eigenlijk ook benieuwd wat je zus van mijn suggestie vindt.

Dat iedereen huidplooien heeft wist zelfs ik. :)
Ik meldde dat je ze er niet mooi op hebt gezet. :dk

Zus
BerichtGeplaatst: 15 aug 2011 13:10 
Lid
Fotografie

Oh ja, sorry, daar was ik vergeten op te antwoorden.
Mijn zus was zelf ook tevreden met de foto. En ik weet dat ze het niet zo heeft op glamour, vandaar dat ik dat zei.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp