Wendy schreef:
Grappige foto's!

Ik zie dat je geflitst hebt. Dat zou ik niet doen. Geeft harde schaduwen, terwijl je met High Key een zachte foto wilt hebben...
Ik denk als je over 4 lampen beschikt, dat je best kan fllitsen zonder dat je schaduw krijgt.
Maar ik denk dat het voor LB ook een beetje behelpen was en niet beschikte over de max middelen.
In elk geval is de basis voor highkey. 2 flitslampen op de achtergrond. Deze wat overbelichten zodat je altijd een witte achtergrond krijgt. En 2 lampen voor het model. Deze iets lager zetten dan de lampen die achter op de muur staan. Het beste is dan nog om 2 zwarte tussenschotten te hebben die naast het model staan en tussen de voorste en achterste lampen met als doe om vals licht van de achterste lampen ui te sluiten.
Verder kun je eventueel indien nodig nog een reflectiescherp schuin boven het model houden.
Met deze setting sluit je alle schaduw uit in elk geval.
Zo heb ik het tenminste geleerd. Dan is het natuurlijk een kwestie van de lampen afstellen.
alleen probleem is dat je niet altijd over deze middelen beschikt en je moet behelpen en improviseren.
(En iets meer afstand tussen de muur en het model.
Maar goed, misschien ben je weer wat wijzen LB en heb je er wat aan?