Terwijl autosportminnende Nederland zich vergaapt aan alles wat er door de straten van Rotterdam scheurt, ga ik mooi de andere kant op.
Ik ben geen kuddedier en leef niet in een roedel,school,zwerm of kudde dus probeer ik me te vermaken op de Raceway Venray waar de Worlcup Stockcar F1 wordt verreden.
Omdat ik hier voor de eerste keer ben ga ik eerst op verkenning uit. Ik zie al gauw dat fotograferen hier niet makkelijk zal zijn omdat je niet laag aan de baan mag gaan staan. Op diverse plaatsen staan wel hoogwerkers opgesteld waarvan je mag fotograferen. Na een aantal rondjes had al besloten om hier niet langer gebruik van te maken omdat de standpunten mij niet erg aanspraken. "Dat is toch niks voor mij."
Op zoek naar een potentieel plekje loop ik voorbij een piepklein gaatje tussen twee palen en een vangrail van beton. Het gaatje was niet groter dan het scherm van mijn laptop en ik mocht niet tegen het hek aan staan. Nouja, dan maar enige afstand houden en goed mikken en hopen dat het iets uithaalt.
Toch is het mij gelukt om vanaf een 'normaal' laag standpunt te werken. Het was niet makkelijk maar je behelpen is ook een uitdaging.
Hieronder aan aantal foto's van een tak van autosport die nog niet op mijn cv stond...... tot nu dan.
1. 1/160sec. - f14 - 300mm

2. 1/400sec. - f6,7 - 105mm

3. 1/250sec. - f8 - 155mm

4. 1/200sec. - f7,1 - 70mm

5. 1/125sec. - f15 - 200mm

6. 1/250sec. - f7,6 - 22mm

Groeten Roel.