Het is 20 jul 2025 21:26

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Portretje
 Portretje
BerichtGeplaatst: 26 aug 2011 21:59 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Deze foto heb ik laatst genomen van mijn nichtje.
Ik had nog graag de persoon op de achtergrond willen verwijderen, maar zo ver gaat mijn kennis van Photoshop helaas nog niet :(
De foto is niet gecropt.
Ik hoor graag jullie op- en aanmerkingen.

Fotografie

iets verscherpt:
Fotografie

Laatst bijgewerkt door WietseH op 26 aug 2011 22:47, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Portretje
BerichtGeplaatst: 26 aug 2011 22:19 
Lid
Fotografie

Wat een knappe, vrolijke meid, die nicht van je, zo te zien vindt ze 't ook nog leuk om te poseren :)

Paar opmerkingen:
- foto is niet helemaal scherp, ondanks dat dat obv je exif wel zou moeten kunnen, heb je naversscherpt na verkleinen?
- lijkt erop dat we naar beneden op 't meiske neerkijken, volgende keer even door de knieen
- als je een stappie naar rechts doet, staat dat roze meiske d'r ook niet op, hoef je ook niet te leren photoshoppen ;)

Suc6

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Portretje
BerichtGeplaatst: 26 aug 2011 22:50 
Lid
Fotografie

__Erik__ schreef:
Wat een knappe, vrolijke meid, die nicht van je, zo te zien vindt ze 't ook nog leuk om te poseren :)

Paar opmerkingen:
- foto is niet helemaal scherp, ondanks dat dat obv je exif wel zou moeten kunnen, heb je naversscherpt na verkleinen?
- lijkt erop dat we naar beneden op 't meiske neerkijken, volgende keer even door de knieen
- als je een stappie naar rechts doet, staat dat roze meiske d'r ook niet op, hoef je ook niet te leren photoshoppen ;)

Suc6

Nou, ik had geluk deze keer, meestal maakt ze dat ze wegkomt :)
Ik had idd niet verscherpt na het verkleinen, dat heb ik bij de update inmiddels gedaan.
Rechts van haar stond een groene container, dat vond ik ook niet mooi.Ik moest een keuze maken :)
Bedankt voor je reactie!

Portretje
BerichtGeplaatst: 29 aug 2011 22:43 
Lid
Fotografie

flashsplash schreef:
Helemaal niet slecht, maar wel vatbaar voor enkele verbeteringen.

1. De achtergrond:
Die zou ik wat minder explicit maken, nu heb je nogal een drukke houten balk of zo. Als je een snapshot maakt heb je geen keuze. Maar bij een portret heb je als fotograaf alle controle. Dus plaats dit mooi kind even op een andere plaats.

2. De crop:

Snijden in een opname kan op vele manieren, maar hier heb ik een probeempje met de restanten van het kleedje (links op de foto). Ik zou zeggen haal het er volledig af of volledig op. Nu is het een beetje mossel nog vis.

3. De ogen:

Kijk zelf eens goed naar die ogen , sprankelen die voor jou ? Niet echt he, er zit weinig ziel en leven in de ogen. Ik ben er zeker van dat dit mooie meisje sprankelende ogen vol energie heeft, alleen komen die niet goed tot uiting op de foto. Wanneer je een opname maakt kijk steeds naar de ogen en probeer er een pretlichtje in te krijgen (licht puntje, reflectie) Als alternatief kan je ook ietsje inflitsen. Je zal zien dat de foto plots veel sprekender wordt.

Groet Flash

Hallo Flash,

Ik had ook graag de achtergrond mooier willen hebben, de persoon op de achtergrond zou ik bijvoorbeeld graag willen verwijderen, maar voor dit soort bewerkingen heb ik nog geen ervaring in Photoshop.
Dit portret is ook min of meer toevallig tot stand gekomen; meestal maakt ze dat ze wegkomt als ik mijn lens op haar richt, maar deze keer ging ze er (tot mijn verbazing) voor staan.

Bedoel je bij je 2e punt het schouderbandje?De foto is niet gecropt, dus de enige mogelijkheid zou dan zijn om het schouderbandje helemaal weg te halen, maar dan zou ik ook een stuk van haar oor weghalen.Hoe zou jij dat dan doen?

Wat de ogen betreft ben ik het helemaal met je eens.Ik heb net een speedlite aangeschaft, daar moet ik maar flink mee oefenen :)

Groet Wietse

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp