Het is 31 jul 2025 20:59

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Zelfportret
 Zelfportret
BerichtGeplaatst: 02 sep 2011 16:28 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Links van mij een enkele flitser (met laken eroverheen gedrappeerd, wegens gebrek aan een softbox)
rechts van mij een stuk alufolie om een klein beetje de rechterkant op te lichten.
Ik heb het diaframa wel te ver opengehad, dus te weinig scherptediepte :S
Scherpte ligt ook op mijn bril inplaats van m'n ogen, maar het was een beetje moeilijk uitkienen zo :dk
Deze eerst niet willen plaatsen, maar ach, toe maar :D

Fotografie

.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Zelfportret
BerichtGeplaatst: 02 sep 2011 17:13 
Lid
Fotografie

De scherpte ligt op de bril, dat is duidelijk; maar de oor is al onscherp; waarom zou deze beperkte scherptediepte niet mogen??? :dk

Toch een mooie foto. Als ge gaat beginnen met flits gebruik zou beter een grijskaart kopen.
Het licht is goed; hoeft helemaal niet egaal belicht te zijn.

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Zelfportret
BerichtGeplaatst: 02 sep 2011 18:07 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Ik vind alleen de vuist niet mooi er zo op. Ogen scherp en je kan hem zo op je paspoort plaatsen. de douane zal er niets van zeggen dunkt mij!

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 Zelfportret
BerichtGeplaatst: 02 sep 2011 22:34 
Lid
Fotografie

AJL schreef:
De scherpte ligt op de bril, dat is duidelijk; maar de oor is al onscherp; waarom zou deze beperkte scherptediepte niet mogen??? :dk

Toch een mooie foto. Als ge gaat beginnen met flits gebruik zou beter een grijskaart kopen.
Het licht is goed; hoeft helemaal niet egaal belicht te zijn.

Leek me zelf te weinig aan scherptediepte, maar als gij zegt, het is niet erg, dan neem ik dat aan :D
Het verhaaltje flits in combinatie met een grijskaart, heb ik pas gister hier gelezen, een grijskaart al reeds een lange tijd in mijn bezit :)
De belichting hoeft inderdaad niet egaal te zijn, maar ik was een beetje bang voor de harde belichting, kijk maar eens bij de schaduw van mijn neus :dk

gjdenbesten schreef:
Ik vind alleen de vuist niet mooi er zo op. Ogen scherp en je kan hem zo op je paspoort plaatsen. de douane zal er niets van zeggen dunkt mij!

Vuist er expres bij opgezet, om m'n onderkin te maskeren :blush :rof

Maar bedankt voor jullie opbouwende reacties :up

Zelfportret
BerichtGeplaatst: 03 sep 2011 09:12 
Lid
Fotografie

Harde licht : larie; Kijk eens naar de schaduw begin op uw linkse wangzijde...is dat niet een geleidelijke overgang.?....Dat is zacht licht. Kijk eens op de bovenkant van de neus....geleidelijke overgang van licht naar schaduw = zacht licht
Uw schaduw van uw neus op uw wang???...Die is (bijna) altijd zo...is niet bepalend of ge hard of zacht licht hebt.

Wat kursus ben je aan het volgen???....Fotovakschool?

Zelfportret
BerichtGeplaatst: 03 sep 2011 23:30 
Lid
Fotografie

Dank jullie voor de reacties en tips :jump :up
Valt me mee dat jullie me niet gelijk afbranden, na al mijn comments op jullie post's :rof
AJL ik ben-we gaan nog een extra cusus volgen, spiegelreflex vervolg of zoiets, en we kregen via de mail een paar opdrachten, waaronder dus, portret met bestaand licht, zodoende :D
In okt. nog een workshop basiscursus portretfotografie, en er volgen er waarschijnlijk meer ;) :D
De vrouw heeft ook al een softbox aangeschaft, dus we krijgen meer mogelijkheden :jump :P :foto .

Nu dat blikje modellen nog :rof

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp