Frans schreef:
alleen soft focus rond hals fles jenever
Er waren contouren van een groep bomen te zien op de achtergrond. Ik heb ze weggewerkt. Misschien moet ik nog wat zorgvuldiger te werk gaan rond de hals van de fles...
Frans schreef:
less is more. worst had ook volstaan bijvoorbeeld.
vraag me af, nu ik je opdracht ken, of dit de associatie met een gedragstherapeut oproept.
is dit niet veel meer training?
Mmm

Ik denk dat dat misschien persoonlijk is... Ik vond enkel een worst in beeld maar een lege bedoening. Verder ging enkel een worst, de link naar de trainer juist minder duidelijk maken... (hoe komt dit nu over?

)
Even ter verduidelijking. Het meeste probleemgedrag van een hond wordt veroorzaakt door stress of slechte ervaringen (in welke zin van het woord dan ook...). Dit doordat hij niet kan omgaan met de vele prikkels van buitenaf of binnenshuis of juist te weinig prikkels ondervindt, waardoor hij neurotisch of vervelend gedrag gaat vertonen. In beide gevallen moet de hond op een ontspannen manier leren omgaan met deze prikkels.
Wat zijn prikkels?: mannen, vrouwen, kinderen, ballen, knallen, andere honden, katten, aanrakingen, voedsel, oogcontact, piepende geluiden,... En zo kan ik nog 2 uur doorgaan met banale en minder banale zaken op te sommen. Voor de ene hond is alleen al het zoeken van oogcontact een reden om uit te vallen, voor een andere hond is het horen van een knal een reden om uit te breken, voor nog een ander is nooit iets om handen hebben (lees: geen prikkels) een reden om zaken te gaan vernielen. Enz. enz... Vele problemen worden opgelost door de hond te confronteren met wat bij hem stress veroorzaakt en hem daar op een positieve, opbouwende manier vertrouwen in te geven.
Deze trainer biedt de hond allerlei prikkels aan om uit te zoeken hoe die daarmee omgaat en hoe een "probleem" kan worden gestuurd en opgelost. De reden waarom er dus zo'n overvloed aan afleiding rond Mau ligt, is een duidelijke verwijzing naar de methode waarmee gewerkt wordt! (het zijn niet allemaal cowboy's zoals Ceasar Milan) Enkel en alleen een worst, leek dus niets...
Verder vind ik elke vorm van training, training... Of het nu gaat om gehoorzaamheid, agility,
gedrag, IPO, doggydance,... Naar alles wordt "getraind"
Tot zover deze uiteenzetting... Nu weer naar de foto's zeker?