Het is 19 aug 2025 19:08

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Zwoel
 Zwoel
BerichtGeplaatst: 08 sep 2011 15:11 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Deze foto is het model zwoel omdat ze zomers gekleed is en in haar gelaatsuitdrukking en kledij een zwoele indruk geeft.
Tessa doet het volgens mij goed op deze foto; de omgeving mag volgens mij zo blijven, ze is wat het is.
Schiet maar, maar vergeet ook niet met zalf te smeren :rof
Fotografie

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Zwoel
BerichtGeplaatst: 08 sep 2011 16:50 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Zeker niet mis, maar als muggenzifter zie ik iets dat mij stoort. Door het water en zijn vervorming staan de onderbenen in een gekke hoek.
Tof hoe het blauw van het spijker er zo uit knalt!

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Zwoel
BerichtGeplaatst: 08 sep 2011 17:13 
Lid

Behalve de benen lijkt ook de arm 'afgehakt'. Er is een mismatch tussen de kleur van haar slip en haar bh. Links onder is een stujke oof gras dat stoort, er valt in die zelfde hoek ook net een druppel in het water.

Zwoel
BerichtGeplaatst: 08 sep 2011 18:37 
Lid
Fotografie

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lichtbreking

Zwoel
BerichtGeplaatst: 08 sep 2011 18:42 
Lid
Fotografie

AJL schreef:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lichtbreking

Klopt. Lichtbreking. En in deze foto zorgt die ervoor dat het model niet gunstig uit de verf komt in mijn ogen.

Zwoel
BerichtGeplaatst: 08 sep 2011 20:11 
Lid

Lichtbreking i.v.m. water is inderdaad een uitermate interessant verschijnsel. Wisten jullie dat een vette potvis onder water ongeveer 30 procent groter lijkt dan dat hij in werkelijkheid is ? Een kennis van mij werkt bij Greenpeace, en hij heeft opnames van potvissen, gemaakt vanuit een helicopter. Dezelfde potvissen worden ineens een stuk kleiner, nadat ze even later, geharpoeneerd door een Japanse walvisvaarder, aan boord worden getrokken. De brekingsindex kan je dus behoorlijk parten spelen...

Zwoel
BerichtGeplaatst: 08 sep 2011 22:39 
Lid
Fotografie

Euhm deze foto vind ik niet zo eigenlijk..
Ik vind haar niet lekker uit de verf komen, de breking van het licht maken het wat raar, maar ook de manier waarop ze zit geeft haar een onnatuurlijke houding. Ik zie niet zo zeer zwoelheid uitstralen maar eerder ongemakkelijkheid.
Sorry!
Overigens wel een mooie omgeving om iets mee te doen, de belichting lijkt ook weer prima.
Je model valt een beetje weg in de ruimte, je ziet niet zo goed hoe mooi ze is omdat ze maar een 25% van de foto vult. jammer, want sommige dingen aan deze foto zijn minder mooi dan het model.

Zwoel
BerichtGeplaatst: 09 sep 2011 11:10 
Lid
Fotografie

Eerst schieten, en dan met zalf smeren :rof
Wat Nagtie aanhaalde over de ruimte, kan ik wel in meegaan, de setting is anders, goed bedacht, maar had toch liever het model wat closer in beeld gehad.
Verder lijkt me de belichting op d'r borst/schouderpartij wel wat aan de felle kant, ik kan moeilijk het onderscheid zien tussen lichaam en haren :dk
Nu tijd voor de zalf :D
Setting is leuk, anders, dus :up
Zachte schaduwen in haar gezicht vind ik ook heel mooi :up
Lichtbreking, tja, daar doe je nu eenmaal niks aan, maar daarintegen, is er wel een mooie siegeling in het water, en dat geeft weer wat extra :dk

Zwoel
BerichtGeplaatst: 09 sep 2011 12:08 
Lid
Fotografie

Tja...het is een persoonlijke smaak om altijd portretfoto's te maken waarin het model sterk groot in beeld komt; ik neem wat variatie en tracht ze gevarieerd voldoende groot in beeld te brengen. :dk

Zwoel
BerichtGeplaatst: 09 sep 2011 14:04 
Lid
Fotografie

AJL schreef:
Tja...het is een persoonlijke smaak om altijd portretfoto's te maken waarin het model sterk groot in beeld komt; ik neem wat variatie en tracht ze gevarieerd voldoende groot in beeld te brengen. :dk

Variatie heb je zeker :up en ik doe het je niet na :blush dus gewoon goed bezig :good2

Zwoel
BerichtGeplaatst: 09 sep 2011 15:11 
Lid
Fotografie

Ik denk niet dat het erom gaat of ik het iemand na kan doen.. want ik denk niet dat ik dat nu kan.. Maar het gaat om het resultaat en wat er beter kan. Als ik alleen commentaart zou geven op foto's die ik beter maak dan kan ik bijna nergens op reageren haha..

Zwoel
BerichtGeplaatst: 09 sep 2011 16:18 
Lid
Fotografie

Nee, vind dit een mindere van jou hand.
Ben niet helemaal weg van de belichting.
Rechterkant is tegen het felle aan.
En ook de pose komt niet relaxt over!

Zwoel
BerichtGeplaatst: 09 sep 2011 16:45 
Lid
Fotografie

Ik heb in mijn camera raw een tool zitten, en daarmee zie ik of de foto op een aantal bepaalde beeldlijnen valt, geen idee hoe die heten, het is een raster.
Ik heb hem er even overheen gelegd, en 1 van de beeldhoeken waar het oog op valt licht precies op haar achterste schouder. Dit kan verklaren waarom het model net niet lekker in de foto opvalt. Daarnaast heb je ruimte gelaten aan de kant waar het model niet naar toe kijkt, ze lijkt iets naar links van de foto te kijken. Door de foto wat bij te snijden aan derechter kant wordt die wat mij betrefd een stuk sterker. Het model komt ineens beter uit. Ik heb bij de foto zoals jij die hebt uitgesnede het idee dat ik naar rechts wil kijken, op zoek naar een onderwerp, omdat daar niet het onderwerp is, wordt ik geforceerd naar links te kijken.

Een volgende keer kun je als fotograaf proberen wat meer naar rechts te gaan staan, zodat ze iets meer naar rechts kijkt. Distels of natte voeten mogen geen reden zijn om de perfecte foto niet te maken als gepassioneerd fotograaf.

Zwoel
BerichtGeplaatst: 09 sep 2011 16:47 
Lid
Fotografie

Nu ik hem toch in de digidoka heb liggen merkte ik dat door in camera raw de hooglichten iets naar links te trekken, de belichten een stuk mooier oogt. Dus met wat bewerking kan de foto naar mijn smaak een stuk verbeteren. Als je dan de onderbroek zwart kan maken komt de foto volgens mij wel in aanmerking voor een topper..

Mijn conclussie is dan ook, fotografisch een prima foto, maar mag iets meer aandacht hebben in de digidoka.

Zwoel
BerichtGeplaatst: 09 sep 2011 22:43 
Lid

Bezwaar bewerken: Ja
@Nagtie, dat raster is in 9 vlakken verdeeld of niet?
Dat is de regel van derden. Alleen in mijn ogen vaak niet toepasbaar bij portretfotografie. In dit geval wel hoor, maar vind het ook niet storen dat het niet zo is.

Wat in mijn ogen beter had gekund:
- kleur slipje
- wazige takjes linksonderin
- benen niet in gelijke stand met elkaar
- achterste arm kijkt vreemd. net of haar hand van een ander is.
- Door de draaiing van haar lichaam in deze houding oogt haar middel heel erg dun.

Ik kan wel gaan roepen wat ik wel mooi vind, maar dat zijn eigenlijk dezelfde dingen als die je iedere keer goed onder controle hebt, dus daar leer je niets meer van ;)
Ik zou zeggen, pak nu 1 van de dingen (of 2 of 3) die je nu als feedback hebt gekregen of nog gaat krijgen, en geef daar tijdens je volgende shoot prioriteit aan. Laat de rest maar even gaan, zolang die dingen die je nu kiest maar goed zijn.

Omdat de rest al in je systeem zit en je daar dus niet bij na hoeft te denken, zul je zien dat die ook goed gaan, en nu die extra dingen ook omdat je er meer aandacht aan geeft.
En zodra die dan weer in je systeem zitten, de volgenden ;)

En als het water niet te koud was, waarom heb je haar dan niet gewoon in het water laten zitten? Had je veel meer mee kunnen doen. ;)

Zwoel
BerichtGeplaatst: 09 sep 2011 23:54 
Lid
Fotografie

Omdat ze een slipje aan had en geen bikinibroekje. :dk

Dus wou ze niet :jengel

Dank u voor je reacties

Zwoel
BerichtGeplaatst: 10 sep 2011 10:41 
Lid
Fotografie

Jah, in de ideale wereld hebben ale vrouwen altijd een setje lingerie.. Dus als je een shoot doet dan ook, het aanpassen is redelijk simpel.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp