Muse schreef:
Voor degenen die teken hadden, kans is klein maar ze kunnen allerlei ziektes overbrengen. Mocht je binnen 1 a 2 weken ziek worden (koorts etc), meld dan in ieder geval aan de huisarts dat je tekenbeten hebt gehad.
Beestjes brengen niet alleen Lyme over maar ook andere ziektes.
Lyme valt meestal wel op omdat vaak rond de plek waar je gebeten bent een rode cirkel ontstaat.
Nogmaals, kans is klein maar voor de zekerheid

Ja klopt! Je kunt heel ziek worden van de ziekte van Lyme, deze kan ook chronisch worden. Ik heb als kind ook al heeeeel veel tekenbeten opgelopen. Ik heb sinds die tijd ook veel gewrichtsklachten. Ben getest op Lyme maar het was niet meer in het bloed zichtbaar gelukkig. Dus waarschijnlijk heb ik toen geluk gehad. Mijn vader liep een keer 1 tekenbeet op het had direct de ziekte van Lyme en nog heftig ook. Hij is echt een jaar ziek geweest er van en moest meerdere zware antibioticakuren ondergaan. Ik weet gelukkig waar ik op moet letten, de rode kring die jij omschrijft hoeft niet altijd te komen, maar kan zeker wel een teken zijn! (klinkt trouwens wel grappig zoals ik het nu schrijf, het kan een "teken" zijn haha)
Enne super klein is de kans niet eens meer helaas, inmiddels is dacht ik ongeveer 1 op de 4 of 1 op de 5 teken besmet met de bacterie die de ziekte van Lyme kan veroorzaken.