Het is 21 jul 2025 23:39

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Stephanie
 Stephanie
BerichtGeplaatst: 14 sep 2011 13:40 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Deze zomer mijn eerste zwangeschapshoot gedaan.
Als ik iets graag doe is het toch wel dit.....we hebben goed gelachen en iedereen ging tevreden naar huis
Fotografie

Laatst bijgewerkt door AJL op 20 sep 2011 12:20, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Stephanie
BerichtGeplaatst: 14 sep 2011 16:43 
Lid
Fotografie

Mooi de twee hartjes op de buik. :up
Halverwege de achtergrond loopt een lichte lijn.
Geen studioshot denk ik.
Licht mooi.
Kleur iets te koel in mijn ogen.

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Stephanie
BerichtGeplaatst: 14 sep 2011 18:36 
Lid
Fotografie

Dank u Frans
Ja....het is op locatie gedaan....daarom die lijn rechts......ik heb nog getwijfeld
Nu heb ik hem afgedrukt en....ja men kan erover dicussieren dat die lijn best weg moet

Stephanie
BerichtGeplaatst: 14 sep 2011 20:58 
Lid

Jammer dat het, voor mijn gevoel dan, helemaal niet duidelijk is dat het hier om een zwangere gaat. Omdat er te weinig zichtbaar is van het geheel van de personen, lijkt het meer op iemand met een bierbuik. De vingernagels van de onderliggende handen zijn erg vies, hoort volgens mij bij vrouwen wereldwijd thuis in de top 10 van afknappers...
Maar goed, ik neem niet aan dat dit de enige foto is de je gemaakt hebt.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 Stephanie
BerichtGeplaatst: 14 sep 2011 21:10 
Lid
Fotografie

Opzich netjes AJL, idd de lijnen tja,.... omdat ze buiten de scherpte vallen en niet erg licht haalt het ook niet echt de aandacht weg. technisch gezien kan het imo dus wel, maar verder zal het een smaak questie zijn.

Wél heb ik het idee dat ze nog niet erg "ver" is hier, waardoor zoals gpauwen al aangeeft je wel moet "weten" dat ze zwanger is ;)
Tipje: probeer afspraken voor zulke shoots te plannen als de dame in questie tussen de 34 en 36 weken is.
(site-note is wel dat, mocht er iets misgaan in de zwangerschap je dan geen foto's meer kunt maken,... heb dat gehad bij een meid die nét met 33 weken werd opgenomen wegens te weinig vruchtwater,... heb toen de shoot in het ziekenhuis moeten doen (waarvoor nog steeds dank aan de verpleging voor de medewerking :D )

Verdiep je (maar dat heb je zo te zien gedaan een beetje in de "standaard" bolle buik foto's. Deze mogen voor ons over komen als 13 n een dozijn, maar voor de ouders to-be is het "hun" shoot/buik en zijn de "standaard" foto's dingen die ze herkennen en mooi vinden.)
(hieronder ook een voorbeeldfoto welke eigenlijk altijd langs komt als ik dat doe)
Fotografie

Stephanie
BerichtGeplaatst: 15 sep 2011 16:55 
Lid
Fotografie

Dank u allen voor je reactie

Leuk omschreven Martin (natuurlijk heb ik er nog meer van die shoot waar het buikje goed zichtbaar is

Stephanie
BerichtGeplaatst: 15 sep 2011 17:45 
Lid
Fotografie

@gpauwen: je opmerking over een bierbuik slaat helemaal nergens op.

Stephanie
BerichtGeplaatst: 15 sep 2011 18:11 
Lid
Fotografie

oew dat had ik niet eens gelezen,... maar een bierbuik is het idd bij lange na niet hoor !

Stephanie
BerichtGeplaatst: 15 sep 2011 19:00 
Lid

Volgens mij heeft de auteur er weinig aan als mensen nu ook nog onderling met elkaar in discussie gaan over hun mening. Iedereen heeft een mening, en iedere mening is exact hetzelfde waard. Aan de auteur om er iets mee te doen, of niet...
Ik zie in de sportschool dagelijks mannen met net zo een buik. De door martinvh geplaatste voorbeeld foto vind ik helemaal perfect.

Stephanie
BerichtGeplaatst: 15 sep 2011 22:44 
Lid
Fotografie

Ten eerste : ik heb er geen probleem mee als iemand anders toelicht dat het geen bierbuikje is

Ten tweede : ik heb meerdere foto's van die shoot...logisch lijkt me

Ten derde ...ge moet die foto van een detail niet bekijken als duidelijk bewijs van een zwangerschap.....
Waarom niet?...wel sommige fotograferen alleen een borst...en dan kan ik ook zeggen ik weet niet wie dat is , dat kan kan een borst van elke vrouw zijn. Voor het model is dat haar borst, in die omstandigheden, in dat bepaald licht enz....en dat is voor haar de waarde.
Mijn foto hierboven is hetzelfde : dit is een detail van haar zwangerschap en het model vond dit een mooie pose en kadrering zo met die handen van de man en haar handen op de buik.

BOVENDIEN.....het model heeft deze foto gekozen uit al haar zwangerschap foto's van al de fotografen als DE FOTO voor het geboortekaartje.
(ik wou die publicatie nog posten maar heb nog niet het geschikte moment gehad )

Ten vierde : ik heb liefst in eerste instantie de fotografische mening.....pas nadien de "mening" van de bezoeker
Ik post op dit fotoforum om fotografische meningen te kennen....om mijn fotokwaliteit te verhogen.
Voor gewone meningen kan ik ze ook op "facebook" enz... posten

Dus...als iemand zegt : dit is fotografisch niet goed opnamepunt of de belichting is niet goed, daarom en daarom....daar heb ik iets aan.

Ten vijfde : als een kind model is, zal ik wel opletten dat ze geen choco aan haar mond heeft van een koekje dat ze net heeft gegeten. Maar de man van een model.....ik ga die zijn nagels niet schoonmaken....MAAR....als het in PHOTOSHOP kan gecorrigeerd worden, had ik wel graag geleerd.

Dit is geen aanval, maar een toelichting dus....niks persoonlijks opvatten.

Groetjes

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp