Het is 13 mei 2025 23:22

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur raam
 raam
BerichtGeplaatst: 14 sep 2011 20:40 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Een oud raam in een oude werkplaats van treinen.
(ging me eigenlijk meer om het oude afgebladderde geheel bij elkaar)
Fotografie

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 raam
BerichtGeplaatst: 15 sep 2011 11:26 
Lid
Fotografie

Mijn romantiek van dit geheel was meer de lichtinval en de donkere delen. Het gebouwtje was helemaal verlaten. Alles daarbinnen was afgebladderd en niet meer in werking. Oude pijpleidingen met afsluiters niet meer in werking.
Heel karakteristiek. Verlaten stond ik daar oude 'zooi' te fotograferen.. het had wat :)
Niemand heeft wat met die oude rommel, behalve de fotograaf die er een leuk plaatje in zoekt.
Met de 75-300 lens (de enige in mn bezit die een beetje kwaliteit levert) was het op zoek naar een leuke hoek in het niet al te grote vergane pand.
Het raam zat boven dik 2,5 meter hoge deuren, misschien hoger.
Ik verwacht geen superreacties (anders waren die er al ;) ) maar voor mij was het daar echt sfeerproeven en vastleggen..

Misschien helpt het om jouw monitor wat donkerder te zetten. Als ik mijn monitor gecalibreerd heb is de verhouding donker/ licht mooi., maar sta ik op van mijn stoel, is de foto ineens veel te licht dan dat mijn bedoeling is en is de sfeerbedoeling verpest.
Dat is het domme van LCD schermen die invalshoek.... en iedereen heeft hem weer anders afgesteld staan natuurlijk.

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 raam
BerichtGeplaatst: 15 sep 2011 12:31 
Lid
Fotografie

Kan hier zelf niks in vinden wat me kan bekoren,sorry :blush :up Nu heb ik dan ook niet veel met dit soort dingen :angel

raam
BerichtGeplaatst: 15 sep 2011 12:42 
Lid
Fotografie

Nee, sorry ik kan me er ook niet erg in vinden.
Er zitten aardig wat net afgesneden elementen in al de deur onder en het raam rechts. iets wat net afsnijd gaat opvallen in een foto, vaak kun je beter een beetje afsnijden, dan een beetje laten staan.

Wel zie ik mooi licht wat van de balk in het bovenste vh raam kaast, ik denk dat mocht je de mogelijkheid hebben om terug te gaan je eens op gelijke hoogte met dat raam, en dan gewoon recht van voren pal op het raam met de balk dwars erdoor eens een plaatje moet schieten. Wellicht krijg je dan een mooie symetrie in je beeldopbouw en kun je die mooie lichtval nog mee pakken

Suc6 !

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 raam
BerichtGeplaatst: 15 sep 2011 20:05 
Lid

Volgens mij zou dit wel iets kunnen worden in een HDR bewerking, ik weet niet of je daar een beetje in thuis bent ?

raam
BerichtGeplaatst: 16 sep 2011 19:56 
Lid
Fotografie

Gaat m niet worden helaas....heb zelf ook een gecalibreerde monitor en tijdens bewerken is het wel zaak om dan recht voor je monitor te gaan zitten!

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp