hallo, allemaal..
ik heb vandaag een bijna nieuwe sigma 70-300mm f/4-5.6 sigma dg os telezoom van een goede vriendin meegekregen, ter inspectie, daar deze lens wat probleempjes geeft..
tijdens het scherpstellen ratelt hij als een gek en ze vroeg aan mij of ik eea es wilde uitproberen en evt. deze lens aan te bieden aan de winkel waar zij hem gekocht heeft, ter evt. reparatie..
de lens zit nog onder garantie, is eigenlijk spiksplinternieuw, maar af en toe laat de AF het afweten, en het ratelen begint dan..
nu wil ik hem eerst zelf eens uitproberen op mijn FF canon, maar is deze lens nu wel of niet geschikt voor FF?? ik heb zelf wel wat FF sigma-lensjes, maar ik ben een beetje bang om deze op mijn eos-3 te zetten, want mocht hij alleen voor cropcamera´s geschikt zijn, zou het zomaar kunnen gebeuren dat mijn spiegel ertegenaan klapt, en daar heb ik dus geen zin in..

.. ik weet wel dat EF-S mount lenzen niet op FF kunnen, maar bij sigma weet ik de juiste code dus niet..
ik heb zelf EX DG lenzen, maar dit is dus alleen DG..?
mijn 70-200 2.8 sigma is geschikt voor FF, maar deze 70-300 komt dus van een eos 550d af... weet iemand of ik deze lens veilig op mijn eos-3 kan zetten??
alvast bedankt!