Welkom en veel plezier hier
Ik zie dat je graag tips over deze foto's wilt krijgen, dus zal ik straks dit topic verplaatsen naar dat deel waar de leden om beoordelingen vragen.
Je zegt dat je de foto's daar niet wou plaatsen omdat de andere foto's zo mooi zijn. Dit is een forum voor beginners tot gevorderden, en iedereen heeft gewoon de kans om zijn foto's te laten beoordelen door de andere leden, ongeacht zijn kennis van fotografie.
Je moet je zelf niet afmeten tegen de allerbeste op dit forum, maar gewoon je eigen foto's maken en leren van de opmerkingen van de leden. Daar leren jij en wij het meeste van
Over de foto's zelf, de eerste drie foto's vindt ik niet zo geslaagd als beeld. Je laat een onderwerp zien helemaal in het midden van het beeld, zonder dat je de ruimte eromheen gebruikt om het onderwerp aantrekklijk aan te bieden.
Zeg maar dat je de acteurs goed in beeld hebt, alleen je hebt geen aandacht geschonken aan het decor waar de acteurs op spelen
De laatste foto vindt ik de meest geslaagde, hier voel ik het meeste dat jij als fotograaf goed hebt nagedacht over hoe je het beeld wou vastleggen. De tanden van de grijper heb je scherp, met op de achtergrond de rest van het voertuig in de onscherpte.
Als je goed naar de tanden kijkt, zie je dat ze bijna net allemaal achter mekaar staan. Een klein stapje naar links, en je zou de afzonderlijke tanden veel beter hebben gezien, met daarbij een sterkere dieptewerking.