voor studiowerk heb je toch geen gesealde body nodig?
je geeft zelf aan, dat je niet op iso 6400 gaat zitten omdat je onder gecontroleerde lichtomstandigheden werkt, dus die ruisprestaties op hoge iso lijken me ook niet echt relevant.
magnesiumlegering, ook al zoiets. goed voor het betere gooi en smijtwerk, maar kunststof kan ook veel hebben, en voor studio heb je geen magnesiumlegering body nodig.
duurdere body´s hebben niet per definitie een betere grip. alles hangt af, van hoe je camera ergonomisch ontworpen is..mijn a200 voelde als een halve camera aan, zonder grip, omdat mijn handen vrij groot zijn, sinds ik paar jaar terug een grip gekocht heb, voelt dat ding goed in mijn handen aan.
wat versta je onder betere image quality? ligt minder aan je toestel, maar des te meer aan jezelf en het glaswerk dat je erop hebt zitten.
tijdje terug es een dagje met een 550d gespeeld, met een lullig 18-135mm superzoompje van canon erop, image quality was erg goed te noemen,tot iso 6400 en met juiste belichting, kon ik zo goed als geen ruis bespeuren met die 550d.
tot slot, kennis van me heeft onlangs een 600d met 18-135mm lens gekocht voor in zijn studio, en dat terwijl hij normaliter in het veld bezig is met 1dmkIII´s en mkIV´s..
FF wordt zwaar overdreven vind ik, en dat terwijl het slechts 35mm formaat is....sensortechnologie staat niet stil, de huidige crop-dslr´s van de nieuwse generatie zijn in sommige gevallen al veel beter dan de 1e en 2e generatie FF dslr´s..